Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Monday, September 15, 2008

Kisah Daging Kurma!!

Ari khamis yang lepas, waktu bersembang2 ngan sorang member nih tentang apa nak dimasak untuk berbuka hari tu, tetiba tekak aku teringin sgt nak makan daging kurma... dgn penuh semangat, balik keje je, aku terus singgah pasar mini berhampiran umah membeli segala kelengkapan untuk memasak daging kurma.. sekali masa beli rempah tuh, aku tgk packing rempah tu dah lain.. aku tgk skali, besar je dia tulis 'KURMA' daging/ayam.. aku pun amik la.. then, teringat nak amik satu lagi untuk simpanan kat umah. Sampai je kat umah, tukar baju ngan sepantas kilat, then, aku terus potong daging dan sediakan rencah untuk menumis... then, bila dah tumis bawang masukkan rempah, aku terbau cam lain je rempah tuh... tp xpe.. aku teruskan menumis... terlintas di hati nak tgk packing rempah yg aku guna tuh, terkejut rupa2nya aku dah guna serbuk sup!!! dan sebungkus lg yg aku simpan tu baru rempah kurma... hahahahhahahhah.... tp dgn kehandalan aku kat dapur, aku tambah tolak itu ini, maka jadi jugak lah daging kurma aku tuh... tapi aku x cerita kat syg aku dulu... aku tgk dia makan bertambah2... abih je dia makan aku tanya kat dia sedap x aku masak daging kurma tuh? dia kata sedap.. smpi bertambah2 nasik... pastu baru aku bagitau dia rahsia tuh... muka syg aku cam lain skett, mcm terkejut, tapi dia kata 'sib baik jadi sedappp'... hehehhehehehehhe...... see the hand la... sape yg masak kan??? hehehheheh

Apa Kata Hati?~ Sib baik la menjadi daging kurma tuh... kalau tetiba jadi sup kurma cane???? huhuhuhuhu

No comments: