Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Friday, September 12, 2008

Baju Tido

Aku teringat, ada satu malam tuh, kejadian ni berlaku sebelum bulan ramadhan lagi... tp luma nak citer... ni dok cadang2 nak rehatkan minda tetiba teringat la pulak citer nih... masa tu aku ngan syg aku tgh meniaga... kebiasaannya kami akan buka satu meja dpn gerai dan lepak ramai2 kat situ... dan kawasan situ ada asrama pekerja kilang indonesia, vietnam, nepal dan yg seumpamanya... dan kalau malam2, minah2 indon ni suka jalan pegi kedai pakai baju tido... sebelum2 tu kami semua mcm x terperasan pun benda nih. tp malam tu, kak na tegur "eh, depa ni, xdak baju lain ka nak pakai? suka sungguh pakai baju tidok bila kluar kedai... ingat cantik sgt ke?"... pastu aku pun menyampuk la.. 'a'aa kan kak... zura nih, nak tido pun x pakai baju tido, apatah lg la nak kluar dr umah pakai baju tido.. eeeee... xle... syg.. (dgn nada manja) nape kite xde baju tido camtu?'... sebenarnya, soklan tu saja2 je terkeluar dr mulut aku.. x teringin pun aku nak pakai or nak beli baju tido camtu... x minat pun.. tetiba jer syg aku pulak menyahut.. 'syg x perlu pakai baju tido pun.. kan kite ni baju tido syg...!!!" pastu aku terus tersipu-sipu malu dan agak berbangga ngan komen spontan dan ikhlas dr syg aku.. dan semua org pun tersenyum penuh makna terpendam... huhuhuhuhuhu....
sbnrnya, aku ni bukan la jenis yg suka pakai baju tido semasa tido.. kalau balik kpg syg atau kpg aku je aku tido pakai baju tido... kalau kat umah sendiri, aku cuma pakai kain batik jer, xpun aku pakai sluar pendek ngan singlet (betul ke eja nih?).. dan kalau sesekali terasa nak pakai baju tido, baru la pakai... hmmmm....

Apa Kata Hati?~ Luv U Syg!!

3 comments:

Jumie Samsudin said...

Kami tersenyum malu sendirian jugak. Tak pala...kami takdak 'baju tidok' lagi. 'Baju tidok' kami tak rasmi lagi.

Adehs. Dulu kami tak suka pakai baju tidok jugak. American style. HAHAHA..tapi demi kesihatan, now kami dah biasakan diri untuk tidur dengan seluar panjang and sweater.

Ju-Dzahir_Amanda said...

hehheheh... ok tu... 'baju tidok' kami 'tebal'.... hehehheh... bagus untuk kesihatan... ampa cepat2 la ada 'baju tidok'... huhuhuhu

Jumie Samsudin said...

Hari hari yang lalu (tak ingat bila), kami p karaoke RELAU. Minah Vietnam dan China dan Myanmar semua banyak ni. Duk beratok nak tekan duit kat Public Bank.

Macam serr...semua pakai baju tidok.

Kami lalu seketoi kami cakap kuat-kuat, DEPA NI SEMUA TAKDAK BAJU LAIN KA?

Semua depa tengok aku...takut gak. Depa ni semua dah la makan kucing dengan anjing. HAHAHAH