Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, September 24, 2008

Hmmm... Urmmmm... Erkkk???!!!

Dah beberapa hari aku x mengupdatekan blog kesayangan aku neh... bukan xde cite nak share, tp kesibukkan keje kat opis ni yg menghalang aku menulis untuk beberapa hari nih... Actually, aku x tau nak tulis apa... sbb mcm byk yg nak ditulis, smpi x tau nak tulis yg mana dulu... huhuhuhuhu...



Yesterday, ada sorang hamba Allah nih, kunun2nye dia ni tersilap nombor dan telah memiscal kat nombor phone aku... then, aku just sms bertanya 'sape nih?'.... bermula dgn sms tuh maka berlarutan la bersms ngan hamba Allah tu smpi la ke petang.... cite nye, dia nih mencari isteri seseorang... kunun nye lg, isteri seseorg ni dok kaco suami dia... dan kunun lg, isteri seseorg nih awek lama suami dia dan suami dia still x dpt lupakan awek lama tu smpi skg walaupun masing2 telah mendirikan rumahtangga ngan pilihan hati masing2... aku ni bukannye berniat nak amik tau hal umahtangga si pengsms nih tp disebabkan permintaan dia nak sms dan call aku untuk luahkan perasaan dia yg terpendam sbb dia xde kawan!! memula pelik jugak aku pkkan... xkan la ada jugak seorg pompuan yg berstatus isteri sanggup nak cite hal2 umahtangga kepada seseorg yg tidak dikenali kan... tp xpe... syg aku ckp 'layan jer... kite tgk apa cite dia...'... setelah syg aku kasik green lite camtu, aku pun terus la bersms ngan hamba Allah nih... aku pun bertanya la, apa punca dia sedih2 nih...



dia menjawab 1) suami dia x dpt lupakan awek lama yg jugak isteri owg lain nih 2) sbb dia dah 6 tahun berkahwin dan xde anak..... hmmm... boleh ke itu dijadikan alasan?? kalau sbb anak la suami dia wat camtu, maknanya suami dia ni hanya pentingkan diri sendiri dan bukanlah seseorang yg boleh dikategorikan sbg sorang yg cerdik.. nape aku kata camni?? sbbnye, rezeki untuk mendapatkan zuriat tuh sudah ditetapkan oleh Tuhan... kalau Dia xnak kite ada anak, kite buat camne pun still xde jugak... dan kalau Dia mengizinkan kite punya anak, cane skali pun kite prevent still lekat jugak... hanya Dia Yang Maha Mengetahui akan sesuatu kejadian.. kite kene syukur dan redha akan ketentuanNya.. mcm aku pun, dah 3 tahun kawin, still xde anak.. tp itu tidak bermakna yang kami x bahagia... Alhamdulillah, aku dikurniakan seorang suami yang sgt memahami dan cerdik KERANA suami ku tahu bersyukur dan dia tahu yang semua ini adalah Ketetapan Yang Maha Esa.. kalau kita meratapi dan menangisi nasib yang melanda kite nih, bermakna kite x redha dan kite mempertikaikan KetentuanNya.. Nauzubillah... perkara2 mcm ni x boleh dibuat main... kalau sesama insan pun kite ditegah untuk berfikir yang bukan2 (dlm kata lain was-was yang menimbulkan fitnah), apatah lg kite nak menentang dan menidakkan ketentuanNya.. Astargfirullahalazimm...



aku kasik la skett tazkirah kat hamba Allah tuh psl topik tuh.. tapi dia still mcm x puas hati lg.. dan aku pun membiarkan dia ngan ketidakpuasan hati dia tuh.. sbb bagi aku, mungkin dia masih marah dan biarkan dia sejuk dulu baru dia akan berfikiran waras.. bila dah byk sms ngan hamba Allah nih, aku semakin merasakan yang hamba Allah nih merupakan seseorang yg aku kenali.. aku semakin dpt mengagak yg seseorang yg dia cari tu adalah AKU!!



Sbb dari apa yg dia ceritakan, asal dia, keje kat mana, suami dia keje apa dan segala2nya, aku dpt mengagak yg hamba Allah ni merupakan isteri kepada seseorang yang pernah bertahta di hati aku suatu masa dulu... sebelum ni aku dah pernah ceritakan tentang diri seseorang ni.. dan terus aku menelifon seseorang ni dan maklumkan dia tentang perkara nih. dia pun terkejut tapi xde la anggap benda ni serius pun.. Sbbnye, antara kami berdua bukannya ada apa2 affair pun... sekadar sahabat kerana kami berdua tahu batas2 antara kami.. tentang diri seseorang tuh yang tidak dapat melupakan aku tu, sepatutnya si isteri tu kene la faham... dan rasa2nya dah byk kali seseorang nih jelaskan kat isteri dia yg aku ni cinta pertama dia yang dia sukar untuk lupakan.. dan aku hanyalah kenangan.. tidak lebih dari itu... dan kami pun tidak pernah bertemu lagi selepas bertahun2 terpisah.. dan sekarang ni pun kami cuma berhubung melalu telefon dan sms jer....



apa-apa pun... LANTAK DIA LA.... hehehhehe... yg pastinya hanya suamiku saja dihati... I luv u syg....




Apa Kata Hati?~ BIARKAN IANYA TERUS MENJADI KENANGAN YANG TERINDAH DLM HIDUPKU.... 'bukan niat kita untuk berpisah, tetapi keadaan yang memaksa, lalu kita pun terus saling rindu merindu, kerana sudah takdirnya begitu....'

2 comments:

Jumie Samsudin said...

Kadang-kadang orang macam ni, tujuan utama kita ialah dia nak buat reverse psychology dengan kita. Sama ada dia nak reflect apa salah kita kat dia secara halus, atau apa salah dia kat kita! Tapi dengan cara nak buat best.

Perlu la sangat!

What goes around comes around.

Ju-Dzahir_Amanda said...

tu la kan... kang kami buat reverse charge baru tau... huhuhuhuhuhu