Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Monday, September 8, 2008

AKU TERKESIMA!!!

YE!!! AKU TERKESIMA!!! nak tau nape?? sebabnya, aku menciptakan blog aku sendiri ni hasil idea dan tunjuk ajar dua orang sahabat aku yang tak jemu2 mengajar aku ilmu penulisan blog ni.. dan itu tidak bermakna aku boleh ciplak hasil idea dorang bulat2... sebijik2... apa yang lahir di dada blog aku nih adalah apa yang muncul, terjadi dan teringat dlm kehidupan seharian aku.. dan itu yang aku share dalam blog aku untuk tatapan sahabat2 sekalian... diulangi sekali lagi.. untuk TATAPAN sahaja... BUKAN UNTUK DICIPLAK IDEA2 AKU PULAK... aku ni seingat aku la.. aku x pernah nak cilok idea sesapa... kalau ada pun mungkin format saja, bukan kata2 indah dlm blog sesiapa.. bagi aku, setiap kata2 dalam blog seseorang individu adalah hak mutlak individu itu sendirik... kalau ada sesapa yang MENIRU kata2 dalam blog org lain tu boleh lah diumpamakan seperti seorang 'LANUN'... tau kan sifat lanun tu cane??? lu pikir la sendirik...!!
Bahasa Melayu merupakan bahasa yang paling indah kerana byk ayat yang boleh menggambarkan sesuatu kejadian.. contohnya, kalau rasa happy, byk ayat yg boleh digunakan untuk menggambarkan rasa happy.... kalau marah pun camtu jugak, byk ayat yang boleh digunakan untuk menggambarkan betapa meluap2nya api kemarahan yang membakar di dada... begitu juga CINTA... beribu2 ayat indah boleh menggambarkan betapa cinta nya kita kepada seseorang atau sesuatu... x semestinya apa yang aku tulis dlm blog aku ni, itu je ayat yang boleh menggambarkan rasa cinta!!! tul x???
Korang semua mesti timbul tanda tanya kat pikiran korang nape la aku tetiba je mengepos satu entry yg agak2 bengang skett ni kan??? memang aku tgh bengang... aku bengang ngan org yg suka TIRU mana2 blog untuk mengindahkan blog sendirik... aku bengang ngan org yg suka TIRU kata2 indah aku untuk mengindahkan kata2 dorang pulak... aku bengang ngan org yg suka TIRU apa2 yg berkaitan ngan hidup aku untuk mengindahkan hidup dorang.... dan aku jugak bengang ngan org yg suka TIRU hak aku untuk menghakkan apa yg bukan hak dorang!!!....
Apa Kata Hati?~ MEMANG AKU BENGANG GILERRR NIEH.... PUASA PUN PUASA JUGAK.. TAPI BENGANG TETAP BENGANG!!

1 comment:

ceklala said...

Org mcm ni, idop dia dh biasa amek HAK org! Sbb tu dia x sng duduk kalo tgk org lbh dr dia!