Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Monday, September 8, 2008

Indahnya Alam Berumahtangga..!!

Tetiba selepas2 aku kebengangan td... aku terpanggil untuk menulis tentang betapa indahnya kehidupan berumahtangga... ni semua gara2 ada sorang sahabat yang akan mendirikan rumahtangga ujung tahun ni la.... dia bertanya, best ke kawin???
Best ke kawin??? korang rasa cane?? soklan ni bagi yang ada suami ye... yg xde suami, sila dok dendiam... hahahahhahahahha..... bagi aku, kehidupan berumahtangga ni sgt la indah... ye la... kalau nak dibandingkan dgn bujang dulu... kalau masa bujang, buat apa pun semua kene sendiri.. tapi bila dah berumahtangga ni, ada suami, sgt la best... apa 2 nak buat pun kene berbincang dulu... pastu, bila balik keje, sampi umah terus masuk dapur... sat g suami balik dah leh makan sesama.... x rasa letih pun buat semua tuh.... sesambil memasak tuh, sambil2 basuh baju... memang rasa best sgt... tapi kalau masa bujang dulu, balik keje je, terus flat.... letih sgt la nih... pastu bila dah suami balik keje, dah ada teman berbicara... mula la bercerita apa yg berlaku sepanjang hari di tempat keje.... pastu bergurau senda.. pastu tidoooo.... huhuhuhu.... dan macam2 la... pendek kata, buat apa pun bersama la.... idak ke namanya best tu???
Apa rasa anda para isteri bila perkara-perkara ini berlaku:
  • suami berdengkur bila tido?
  • banyak pakaian suami nak dibasuh?
  • suami soh masak itu ini?
  • suami komplen masakan kurang itu ini?
  • umah berselerak ngan abu rokok dan segalanya?
  • dan macam2 lagi....

Letih? Marah? Meluat? Tension??

Hmmm... bagi aku itu adalah rahmat... itu adalah saat yang terindah.... nak tau nape? sbbnye....

  • bila dia tido berdengkur - alhamdulillah, aku tahu yang suamiku tido di sisi aku, bukan pompuan lain...
  • bila pakaian dia byk nak dibasuh - alhamdulillah aku tahu suamiku balik ke rumah bukan merayau ngan pompuan lain
  • sila suami soh masak itu ini - alhamdulillah, suamiku suka masakan aku bukan masakan pompuan lain
  • bila suami komplen masakan kurang itu ini - alhamdulillah, suamiku masih mengambil berat ttg diriku
  • bila umah berselerak ngan abu rokok dan segalanya - alhamdulillah, aku tahu yang suamiku sentiasa di rumah bersama aku....

tidakkah itu satu keindahan berumahtangga?? keindahan bersuami?? best kan?? oleh itu, para-para isteri, hargailah setiap tindak tanduk suami walaupun kadang2 menyusahkan minda dan keringat anda... huhuhuhu... sabarrr... mungkin marah dan tension masa letih wat keje je.. pastu bila dah dok dendiam terutama bila tgh baring2 nak tido tuh, sure rasa nyesal dk tension2 td... tapi, saat yang paling menyentuh kalbu dan sentiasa buat aku bersyukur sgt aku dikurniakan suami yg mcm suami aku ni, masa dia tido.... slalu aku akan hadiahkan dia kucupan waktu dia tido... disertakan berjuta doa agar Tuhan pelihara ikatan suci kami hingga ke akhir hayat...

Apa Kata Hati?~ SUAMIKU TERCINTA, AKU AMAT BERSYUKUR KAU DIKURNIAKAN UNTUK DIRIKU DAN AKU BERJANJI, SEKALI AKU LAFAZKAN CINTAKU UNTUK MU, IANYA ADALAH UNTUK SELAMA2NYA... LUV U SO MUCH SYG...

1 comment:

ceklala said...

wahhhhhhhhh... aku org pertama yg sgt2 setuju!!!!
hehehhehe... seronok kan bila ade hubungan intim yang SAH! takde la nak wat ape pon takut kena panah PETIR!!!