Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, September 10, 2008

Hari Penuh Dugaan

9 September 2008 - hari ini merupakan hari yang penuh dengan dugaan sepanjang masa kat opis dan juga kat umah.... memang sgt2 menguji kesabaran di bulan yang mulia ini.. tapi aku rasa pahala puasa aku dah kurus la semlm... huhuhuhuhu..

Kisah 1: (situasi: agak tension)

Kisah pasal kursus di Kampus Kesihatan.. yang pada asalnya merupakan trip untuk jenjalan dan shopping di kelantan.. memandangkan 'organizer' nye nak menggunakan peruntukan school untuk menyewa bas USM dan kurang dipersetujui oleh Dekan, maka tajuk utama telah ditukarkan menjadi 'kursus di Kampus Kesihatan'... cadangan tarikh ke sana ialah pada 24 oktober 2008, berkursus pada 25 oktober 2008, bershopping pada 26 oktober 2008 dan pulang ke penang pada 27 oktober 2008.... aku ni, kalau kata tujuan asal nak shopping je, aku xndak pegi.... bagi aku xde mende nak shopping kat sana... tp dah disebabkan ada kursus, terpaksa la aku turut serta.. pada asalnya, staf dibenarkan membawa suami/isteri dan anak... (kos tanggung sendiri la..) tup tup kata x boleh bawak pulak!!! hmmmm... ni yg aku x setuju... xkan aku nak tinggal syg aku tu kat umah sengsorang.. nak kene berbuka sengsorang, nak bersahur sengsorang... alamatnya pakai x bersahur la dia..... kalau setakat sehari tu ok lg la.. tp ni 4 hari oooo.... kalau kata syg aku tu cari 'dapur' lain cane??? ha... sape nak jawab??? ala...bukannya staf2 yg dah ada suami dan anak ni x faham bahasa... kami tahu la kos utk suami/isteri dan anak ditanggung sendiri oleh staf.... hmmm.. yg tu pun nak berkira... itu la SOCIAL SCIENCES...... tunggu la nanti apa keputusan pihak atasan.. boleh atau tidak boleh.. kalau x boleh, aku xnak pegi.. dan kalau dipaksa, aku lebih rela pegi ngan kete aku sendirik dan stay kat hotel mana2 kat situ.. then, ahad tu dah leh chow.... ok x??? (p/s: Didie.. hg pun sependapat ngan aku kan??? kan??? kan???)



Kisah 2: (situasi: bertambah tension)


Blum pun abih kisah pertama td, timbul pulak kisah kedua nih... tetiba aku dimaklumkan tentang ada la sorang hamba Allah nih, dia ni telah diminta tolong oleh 'somebody' untuk melakukan 'something' yang merupakan salah satu dari 'hal-hal lain' dalam SKT nya..... dan hamba Allah nih pulak, dah setuju melalukan 'something' yg disuruh td tu tanpa ada bantahan kerana semua sedia maklum, hamba Allah ni pun bukannya ada keje pun... sesekali je diberikan keje... yg menjadi masalahnye kat sini, dia dok p canang kat member2 lain kata 'somebody' yg kasik keje tu kat dia tu, sepatutkan bagi keje tu kat aku... ITU KEJE AKU.... bukan keje dia.. HALLOOOOO.... selidik betul2 dulu baru bercakap ye... keje tu bukan keje aku dan jugak bukan keje 'somebody' tu... 'somebody' tu pun tolong sorang Profesor kat sini je... dan Profesor tu yg mintak tlg kasik kat hamba Allah tuh.. lgpun key in data jer... bukannya keje susah pun.. aku ni bukan la jenis yg memilih keje... apa keje yg diberikan insyaallah aku akan bereskan.. even keje PAR pun aku buat... dgn syarat aku x bz la... tp skg ni, aku teramatlah bz untuk menyiapkan report KPI yang diminta oleh DVC yg mana tarikh akhirnya ialah pada 12 September 2008... dan 'somebody' tu pun bukannya buta dan x berpelajaran, dia tau sapa yg layak buat keje tuh dan sapa yg ada keje dan xde keje... xkan la 'somebody' tu bengong nak kasik keje simple tuh kat aku yg tgh byk keje nih???!!! tp aku cuma luahkan dlm blog aku ni je... sbbnye, dia x merungut sendirik dpn aku... kalau merungut sendirik dpn aku, tau lah dia aku ni cane... dlm berkawan, aku boleh bergurau senda.. tp dalam bekerja, i'm serious.. kalau boleh buat, buat dgn seikhlas hati, kalau rasa x boleh, ckp je... abih cite, aku xkan paksa org tolong aku kalau owg tu x ndak... aku x suka bermasam2 muka sesama sendirik kerana hari2 pun aku kene tgk muka ko, dan hari2 jugak ko kene tgk muka aku.. so, peace no war...!!! huhuhuhuhu...


Kisah 3: (situasi: sgt tension)


Masa aku kluar ngan syg aku tghari semlm pegi Bayan Baru, on the way tu, kami melepasi owg yg meniaga buah2an kat tepi jalan tuh, dan bergantungan la petai... dan syg aku kata, 'wahhh... sedappnya petai... kalau mlm ni ada lauk petai kan best??'..... dgn secara otomatiknye, aku dah faham la makna ayat syg aku tuh... dia soh aku masak la tu mlm nye... ok gak.. lgpun dah agak lama aku x memasak kat umah... asyik makan kat kedaiiii je... dah naik muak dah... makanya, balik keje je, aku terus bergegas membeli petai tersebut, dan terus singgah kat pasar mini kat umah aku tuh... aku beli udang ngan ikan... smpi je kat umah, aku nak masak nasik, tgk2 gas pulak abih.... aku kluar pegi carik tokey gas kat umah aku, ada sape ntah kata 'x bukak... x pegi hantar... balik... balik...' hampeh tul... soh aku balik pulak... agaknya x betul kot... tapi aku tgk tokey tu pun xde... aku col syg aku, tanya kat ne lg nak carik gas... syg aku kata cuba tgk kat pekan teluk kumbar tuh... kene pulak hari gas abih, hari syg aku keje syif petang... aku pun merempit la pulak ngan kete syg aku ke pekan teluk kumbar mencarik kedai gas tuh... smpi aje, kedai tu tutup la pulakkkk.... dugaan... dugaan... time tu dah kul 6 petang dah... aku dah kelam kabut dah... tetiba aku teringat nak call kak wan yg dok area teluk kumbar ni jugak.. mujurlah dia ada nombor telefon pembekal gas.. aku call soh hantar la la tu jugak.... aku pun bergegas balik ke umah... sambil2 menunggu gas sampai, aku prepare la bahan2 masakan aku dulu... dan sekejap tuh, gas pun smpi, aku mula la masak nasik dulu, pastu aku goreng ikan pastu baru aku masak sambal petai ngan udang.... elok masak je, aku tgk jam menunjukkan kul 7.20 malam (errkk... ke petang?? boleh la...) justttt nice... aku bancuh air teh o dan aku pun bersila dpn tv sambil menonton rancangan feveret aku 'The Nanny'.... dan tiba waktu berbuka, berbuka la aku sengsorang ditemani oleh si abu dan si pok pok.... syg aku balik lambat sbb lepas keje, dia pegi main futsal ngan geng2 dia... aku lak, ada la masa nak bermalas2 lepas berbuka dan rupa2nya aku tertido... aku terjaga kul 11.30 dan aku bangun g mandi... tgk tv jap, kul 12 baru syg aku balik... aku hidang nasik utk dia, sambil2 teman dia makan sambil2 aku menyembang2... abih je dia makan, aku sambung tido aku... hmmm... best... best.... sib baik la ending hari aku semlm bagusss... ilang la tension seharian.....


Apa Kata Hati?~ dugaan... dugaan... kurus dah posa aku semlm... huhuhuhu...

2 comments:

ceklala said...

wahhh.. banyak nyer citer...
hehehhe.. complete set!

Ju-Dzahir_Amanda said...

well... u know me... cite slalu complete... huhuhuhuhu