Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, April 21, 2009

Helluuuuu......

Lama aku x update blog kesayangan aku nih... bz la... dan byk benda yg melanda dan perlu diberi perhatian lebih berbanding blog nih... tp bukan la aku menganaktirikan blog ni... tidak.... aku masih sygkan dier... huhuhuhuhu... terlebih sudah merepek nih..

Memula aku nak story psl last week dan weekend yg lepas.. bermula dgn aku pegi salon nak potong rambut.. asalnye aku nak potong skett jer.. tp that lady dok syok pegang rambut aku sbb katanya halus dan straight mcm wat rebonding last2 dia terpotong pendek pulak... dia x percaya yg itu rambut original aku, aku xde buat rebonding pun... berkali2 dia dok tanya, betul ke rambut original... huh.. x caye sudah... tp sib baik la terpotong pendek pun tp still mengikut fesyen mcm yg aku nak la... memula tu tekejut jugak aku tgk dah pendek, syg aku ape lg, terbulat bijik mata dia dan aku terkena leter sekarung dua la jugak... tp aku take it positive dan aku menggaya2kan rambut tu dgn gaya yg simple makanya jadi cantik pulak... huhuhuhuhu... syg aku kata nampak lg muda 5 tahun... hahahhaha... (xtau la perli ke puji ke... tp aku accept sbg pujian... hehehhe).. korang tgk la gambar kat bawah nih... ok x??

Setelah rambut dipotong gitu.. terjadi sesuatu dan sesuatu yg tidak menggembirakan utk aku dan syg aku.. tp aku xnak share kat sini, biarlah rahsia... makanya, aku dan syg aku mengambik keputusan nak pergi menenangkan fikiran luar dari penang.. memula cadang nak pegi ke cameron highland, tapi bila smpi kat bukit merah, tetiba syg aku terubah fikiran pulak... dia kata lepak kat bukit merah je la... dekat skett dan tenang kat situ... aku pun ok jer la... kitorang stay semlm kat laketown resort tp aku rasa sgt2 x berbaloi sbb bilik dia kecik satu hal, pastu bilik air pun cantik lg bilik air umah aku, tv pulak remote pun xde, harganya semlm ialah RM300.... memang sgt2 aku rasa x berbaloi... keadaan bilik ngan harga x memuaskan hati... seploh kali ganda elok lagi bilik di hotel equatorial kat cameron highland.. harga semlm pun baru RM200++ jer.... disebabkan malas nak dok kat lain dah, makanya, check in jugak la...

Lepas check in, relax jap dlm bilik, pastu kluar pegi ke dlm kedai2 situ.. cari makan... tp mahal giloss.. dah tu x sedap pulak tu... lepas makan jenjalan kat kedai2 yg jual cenderahati tu tetiba terstop kat satu gerai yg jual Art Of Rice... sgt kreatif dan sgt la tajam nye mata amoi tu... kita leh request nak tulis nama ke, i love u ke ape ke then, dia akan tulis di atas sebijik beras dan dia masukkan dlm loket dan dijadikan rantai... harganya cuma RM12 je dan ikut jenis rantai jugak... aku gedik2 la nak jugak. satu utk aku dan satu utk syg aku... aku abadikan nama aku dan syg aku kat beras tu... best.. aku suka...



Lepas letih meronda2 tu, terus balik bilik, tertido jap pastu bangun terus siap2.. syg aku ajak jenjalan kat Taiping... huhuhuhhu.. nama je dekat je ngan taiping, tp x pernah pulak nak jenjalan kat pekan taiping nun... tp disebabkan mlm tu hujan lebat dan bila smpi je kat pekan taiping tu dah ala2 pekan koboi, baru kul 8 tapi dah sunyi sepi, makanya ternampaklah tesco dan terus pegi ke tesco... manusia ramai gilos... smpikan aku jadi hairan, ada sale ke kat tesco ni.. tp xde pulak sale... masuk je terus terpaku kat bahagian buku dan novel... terus la aku menuju ke novel.. byk jugak novel baru dan best2... terus terbeli dua novel... satu pilihan aku, dan satu lg pilihan syg aku... sib baik la kitorang nih berkongsi almost semua hobi sama... ni pun antara hobi yg kami sama2 minat...

Lepas pilih novel tuh terus bayar dan terus kluar dr tesco tu... terus menapaukan McD dan terus balik ke hotel semula.... esok nye cadang nak masuk waterpark la dulu, tp disebabkan tgk hari gelap semcm dan dah tentu2 nak hujan lebat makanya, pegi sarapan je dulu then, terus balik... sarapan pun dah lambat kul 10 baru pegi sarapan.. pastu jenjalan lagi kat gerai2 situ pastu terus balik.. dpt la jugak melupakan seketika masalah yg melanda hidup aku dan life must go on......

Apa Kata Hati?~ x tau nak kata apa lagi... lumrah hidup, adakala gumbira, adakala sedih.. kalau hidup xdak masalah bukan hidup la namanya kan.... masalah la yg boleh mematangkan fikiran kita untuk meneruskan kehidupan... yg penting, kita kene tabah hadapi segala rintangan dan dugaan yg melanda...

7 comments:

kuIna said...

g honey moon la tu...

Ju-Dzahir_Amanda said...

a'aa... boleh dikatakan begitu la... anniversary nye holiday... cadang nak p melaka, tp xdapek la pulok... bukit merah pun ok la....

julie@julianamnoor said...

kami xpi mana lg pung.hehe

Ju-Dzahir_Amanda said...

Juli: pegi la cuti2 malaysia... heheheh... sekali sekala jenjalan tenangkan fikiran best wooo....

Pujangga Asmara said...

Ni Muda 30 Tahun Ni Kak.. Hehehe..

Ju-Dzahir_Amanda said...

dik PA: amboiii... ko ye pun nak perli jgn la smpi muda terlampau lak... smpi tinggal umo satu tahun... ish ish ish....

Pujangga Asmara said...

Eh, Tinggal Setahun Ekk Kak.. Hehehe.. Saya Mana Tahu Umur Akak.. Kui3.. Tapi Comel Per Kak..