Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Monday, April 27, 2009

Berjaya!!!

Akhirnya, tp yg sbnrya, wat pertama kalinya, aku telah berjaya membuat kuih ini.....

hehehheh... mesti ada yg kata 'elehhhh... ' kan?? tp xpe.. aku amat berbangga kerana:

1) Aku telah berjaya memenuhi permintaan syg aku (kuih ni feveret dia..)

2) Buat pertama kali nye aku berjaya buat kuih tradisional dgn jayanya tanpa perlu mengulang-ulang buat smpi berjaya... ini adalah kerana aku x pernah terer nak buat kuih muih tradisional nih semua... kalau lauk pauk tu fingertips aje lorrr... hehehhe

yehuuuu... suker nye aku.. berbangga dgn diri sendiri... (terkembang lobang idong jap...)

Terlanjur dah bercerita nih, aku nak la cite ari tu nih, rasa2nya setahun yg sudah kot, aku dgn semangat yg waja telah memulakan projek membuat pau kaya... mintak resipi dari kakak aku dan setelah mcm paham jer tunjuk ajar dia... smpi je umah, aku pun try la buat... tp hasilnyer, aku digelakkan oleh syg aku utk jangka masa dua tiga bulan jugak la... sbbnye, x jadi pau pun... nampak cam lempeng jer... hadoiiii... aku x tau la salah kat mana, aku ikut resipi sebijik sebijik dah.. tp x menjadi jugak.. makanya dgn itu, aku x mo lg dah buat kuih muih tradisional nih.. xnak digelakkan lg... tp disebabkan syg aku request kuih buah melaka nih aku try jugak la.. sib baik menjadi.. kalau idak, mau dua tiga bulan lg aku digelakkan... huhuhuhuhu...

Apa Kata Hati?~ kene gelak tu ekceli pembakar semangat tuh... tp bila dipuji, rasa mcm 'terbakar' hangus pulak punya syok nyer... huhuhuhuhuhuhu... BERJAYA!!!!

3 comments:

Zai Zamree said...

wah3..menjadik..nmpknya zai gak la yg x reti2 nk buat kuih-muih nih...sm mcm k.ju..zai bab2 lauk2 ni terrer..bab2 kuih..x jd..hehehe

kuIna said...

ju ada lagi tak... nak hantar tuppaware nie

Ju-Dzahir_Amanda said...

Zai:
lauk pauk nih senang skett dr kuih muih... syok sgt dah menjadik...

Kulna:
hantar la tupperware, tp jgn kosong tau.. kasik ada isi k... hehehhe...