Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, April 23, 2009

Crita Criti Critu...

Assalamualaikum & Salam Sejahtera... bertemu lagi kita pada pagi yang berbahagia ini dgn tajuk "Crita Criti Critu"...

Ok x intro cenggitu?? ok la kan.. skali skala formal skett... Pagi ni aku nak cite psl satu kes HIPOKRIT... dan crita ini ada bersangkut paut sket ngan politik dan fahaman politik individu... masuk je opis pagi nih, aku telah terhidang ngan cite psl BAJU BATIK... ye la.. hari ni kan hari Khamis... setiap hari Khamis kan kene berbaju batik...

Al-kisahnyer gini....

Staf A: hmmm... semua pakat pakai baju batik no hari nih... baguih la... ha francis light (nama samaran), awat yg hang x pakai baju batik hari ni?

Staf B: saya pembangkang.. saya x perlu pakai baju batik.. lagipun saya xdak baju batik.. kalau DEPA (merujuk kpd kerajaan BN) BAGI FREE saya pakai la... kalau kata sy nak beli, kirim salam.. mahai sepasai.. ni semua Pak Lah punya keje nak masuk poket bla bla bla.. (ayat seterusnya tidak dpt dipastikan kerana penulis telah masuk ke biliknyer)...

Soalnyer di sini.. PERLU KE nak mention yg hang tu PEMBANGKANG??? x kisah la apa fahaman politik hang pun, x perlu la nak canang merata.. owg tu tanya hg nape hg x pakai baju batik je.. xyah la nak mention2 fahaman hg tu ape... bukannye kene denda apa2 pun kalau x pakai baju batik hari Khamis pun... ikut suka sendiri la nak pakai x pakai.. cuma disarankan je hari Khamis pakai batik... nak ikut x ikut tu terpulang lah...

Ni la yg aku kata dia tu HIPOKRIT... kalau kata hg dok canang merata yg kerajaan x betoi itu ni... len kali kalau kerajaan bagi apa pun JGN AMIK... even duit gaji bulan2 yg dok bagi anak bini makan pun JGN AMIK... HARAM.... tp bila mai tang duit... lupa habih segala fahaman yg dok canang merata alam yg tu x betoi yg ni x betoi.. tp dia tu BETOI sgt ke??? tiap2 tahun dok tanya BONUS x dpt ke??? apa hal???

Apa Kata Hati?~ MANUSIA NI MCM TU LA... APA YG DIA CKP TU KADANG2 DIA X SEDAR PUN AKAN RISIKO YG BAKAL DITANGGUNG... BAGI AKU, BIAR APA PUN YG AKU PANGKAH BIAR LAH RAHSIA... HANYA ALLAH SAJA YANG TAHU..... WAT KEJE SBB SBG SATU IBADAH UTK MENCARI REZEKI.. YG LAIN2 TU XYAH LA NAK CAMPUR ADUK DLM KEJE... SBLM NGATA KAT ORG LAIN, TGK DIRI SENDIRI DULU...

2 comments:

julie@julianamnoor said...

baju batik ori for sure mahei..ala la ni macam2 pesen ada.hehe

Ju-Dzahir_Amanda said...

sungguh... xyah la nak beli yg pat lima ratus kan.. beli yg sepasang 40 hengget 50 hengget pun byk yg lawa2 dah la ni....