Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Monday, December 22, 2008

Selamat Pagi Isnin Semua!!!

Wahhh... tajuk aku ceria jer hari nih kan... ye la... aku rasa bersemangat pulak nak dtg keje pagi Isnin nih.. x tau la nape... agaknya sbb dah cukup rehat kot.. weekend ari tuh aku x jenguk langsung blog aku dan jugak blog kengkawan semua... ni kira cuti rehat sungguh nih... huhuhuhuhu....

Meh aku nak cite skett aktiviti aku sepanjang minggu... bermula ngan Jumaat malam... aku g dinner anjuran satu pusat pentadbiran kat USM nih.. dinner nih wat kat Hotel Gurney.. meriah la jugak.. tp yg mengecewakan ialah makanan nye... bagi aku dan teman2 semeja lain semua sependapat - x sedap langsung.. aku x tau nape, mungkin sbb byk sgt kot.. tp dah nama hotel, kene cekap la kan.. ari tu yg aku dtg bengkel kat situ ok je food dia... kali nih je aku rasa sgt2 kecewa..

Hari Sabtu pulak, syg aku keje pagi.. aku bangun tido dgn semangat nak mengemas umah... hehehhe... sungguh2 aku kemas umah, ubah itu, aleh ini, sapu situ, mob sini dan semua2 la... sambil2 ngemas kat dapur aku masak lunch utk hari tu skali.. siap masak n ngemas2 semua jer, syg aku pun balik... langkah kanan owg tua2 kata kan... terus hidangkan makanan dan makan sesama... best gitu..

ptg tu, aku balik kpg sat, umah mak aku.. mak aku call nak mintak tlg 'proses' almari baju aku yg kat umah tuh, dah diserang anai2... smpi je umah mak, terus aku ngan syg aku proses almari aku tuh... hehheheh... bagai yg disangka, byk khazanah lama aku dlm tuh... surat2 cinta dulu2... gambar2 peminat dan bf dulu2... hehehehhe... byk sungguh.. tp satu aku salute kat syg aku nih, dia xde jeles2.. dia relax jer... even ada satu frame gambar aku ngan bekas tunangan aku dulu, dia siap bawak balik ke umah kami kat penang nih.. memula nya aku nak bakar je semua, lgpun dah xde makna apa2 pun utk aku kan, tp dia kata, "ala.. frame tuh boleh guna lg tuh, letak la gambar kita pulak nanti" aku pulak yg terkedu.. kalau aku kat tmpt dia, mau aku baling masuk api dah frame tuh.. nak letak gambar aku ngan syg aku pun aku sanggup beli frame lain.. hahahhaha...

Dok punggah2 semua baju2 lama yg dah diserang anai2 tuh, terjumpa satu album gambar masa aku kat ITM Manjung dulu... dlm tu byk gambar2 kenangan dari mula masuk situ smpi final semester la... wah.. terimbau balik kenangan lama2... xpe, next entry aku masukkan gambar2 tu semua.. hari nih aku nak cite je dulu k... syg aku pun syok je dok tgk gambar2 aku dedulu tuh.. tetiba dia kata "syg, kurus la dulu.. leh x dptkan badan camni balik??" Ya Allah... terjeling jap aku kat syg aku tuh.. dia jugak yg ckp slalu yg dia x nak aku kurus mcm dulu tp la ni dia nak soh kurus cam dulu pulak.. ish.. pening aku.. tp aku jwb dgn nada yg tension "nanti la.." sensitif isu nih tau.. bila syg aku dok tgk baju2 lama aku dia dok gelak, sbbnye dah sah2 aku x muat dah... huhuhuhuhu... menangis aku dlm hati.. tension.. tp sygnye, semua baju2 tu masuk ke api jer.. semuanya kene bakar sbb dah dinoda oleh sang anai2 yg durjana.. huh!!

Hari Ahad pulak hari bermalas malasan.. disebabkan hari sabtu tuh lepas proses almari aku tuh, mlm tu jugak kami balik penang semula.. niat memula tuh hari ahad nak kemas bilik baju, nak susun atur semula.. tapi, disebabkan balik dah lambat, pastu tido pun dah lambat, makanya, hari ahad tu bangun pun lambat.. dua2 org bangun lambat.. hehehhe... bangun je dah boleh dikategorikan tengahari, siap2 terus kluar ronda2 pastu lapar pegi makan.. pastu balik umah, sambung bermalas malasan kat umah.. bahagia gitu boleh malas2..

Apa Kata Hati?~ gitulah citer weekend.. nanti aku sambung cite psl kenangan dolu2 tu k... tungguuuuu....

2 comments:

Pujangga Asmara said...

wahh...byk nya aktiviti akak..huhu..sy dok umah,g keje..kuar kejap..balik umah..rutin yg sama je..boring..inilah dia kalo xkawin dan xde awek..huhu..sunyi jer kak..waaaa...waaaa

Ju-Dzahir_Amanda said...

inilah kelebihan owg dah kawin... boleh ke mana2 dan buat apa2 pun anytime anywhere.. (tp yg anywhere tu kene tgk jugak la nak buat ape k..)..

tapi, kene ingat, kasik betul2 puas hidup bujang dulu baru kawin sbb kawin nih tanggungjawabnye amat lah berat... apa2 pun, hidup mau gumbira...