Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, December 17, 2008

ISU MINYAK

Bunyi mcm serius je topik aku nih... tp idok le serius or berat pun... benda nih berlaku kat aku masa pagi raya aidiladha hari tuh... aku ngan syg aku balik kpg aku pepagi raya tuh.. kul 5 a.m kami kuar umah.. then, terus isi minyak kat satu stesen minyak kat bukit gambir nih.. aku isi RM50.. customer memang x ramai... boleh dikatakan xde pun... aku je yg isi minyak time tuh.. aku bayar cash kat kaunter..

Bila minyak tu stop.. slalunye, aku x brapa tgk kat meter tuh.. tp pagi tu terteleng pulak aku nengok kat meter kat pump tuh.. tgk2 minyak stop kat RM49.60... aku pun mcm terheran la sat.. nape dia benti dah sedangkan masih ada 40 sen lg... aku terus panggil mat bangla / nepal yg jaga pump tu pagi tu.. yg dok kat luar tu dia mai tgk, dia kasik isyarat kat yg jaga kaunter, then yg jaga kaunter mcm bagi isyarat xde mende.. aku x puas hati arr..

Aku ckp kat mamat tuh, x boleh la mcm nih... ini satu penipuan terang2an... dia pun p kat kaunter, ntah la apa yg dorang bincangkan, tetiba yg jaga kaunter tuh kasik resit dan kasik balik balance 40 sen...

Aku masuk dlm kete balik, syg aku tanya, ape kes.. aku cite arr balik dan dia kata 'ala.. 40 sen je syg.. biarkanlah..' aku pun kata la.. ini bukan kesah 40 sen tuh... memang la boleh biarkan je, tp masalahnye mereka telah menipu pelanggan.. ini baru kita sorang yg terpandang hal ini, katakanlah 10 org yg isi minyak jadi mcm nih tp dorang wat x tau or x perasan, dah dia untung RM4... dah lepas dia makan tengahari dah..

Aku bukan lah nak kedekut 40 sen tuh... kalau mintak kat aku pun insyaallah aku kasik.. tp jgn la menipu cam ni kan.. kalau ada niat utk menipu, 5 sen pun aku berkira....

Apa Kata Hati?~ kekadang kene perhati dan teliti jugak..

No comments: