Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, December 4, 2008

Persoalan demi Persoalan bermain di mindaku..

Panjangnye tajuk entry aku nih.... tp ye la... mcm2 persoalan bermain dlm benak fikiran aku nih... dan yg paling utama dok berlegar2 ialah, apa menu utk dimasak sehari2??... hehehehheh... dulu masa umah jauh, aku xla susah2 nak pkkan sgt menu setiap hari... sbb smpi umah pun dah kul 6 lebih, cari bahan la, masak2 ape semua, jadinya makan kul 8 or 9 malam.... tu badan pun mencanak naik... skg nih umah dah dekat sgt kat Bukit Gambir nun sejemput ja, 5.30 pun dah smpi umah, sgt byk masa kat umah, so, syg aku pun suggest aku masak hari2.. bila dah jemu/maleh je baru makan kat luar...

Ini lah masalahnye pulak.... x tau nak atur menu pulak.... setiap hari menu berlainan hinggalah skg nih aku dah x tau nak masak ape... hehehehhe... then, aku mula lah terpk, cane la mak2 kita kan? dorang dah la surirumah sepenuh masa.. hari2 boleh pun masak utk anak2 dan suami.. cane la dorang carik idea nak atur menu sehari2an kan??? pelik tul la bagi aku... aku nih smpi ketandusan idea...

Aku ada la tanya syg aku psl soklan nih... jawapan dia senang jer, 'ni lah keistimewaan ibu.. selera anak dan suami dia dah kat ujung jari jer.. dia pusing2 je sbnrnya makanan feveret anak suami dia...' betul jugak kan... tp apa2 pun, air tangan ibu memang best arrr... walaupun hanya sayur belacan dan ikan goreng, tp tetap licin...

Apa Kata Hati?~ rindu masakan mak slalu..... huhuhuhu...

2 comments:

Yunus Badawi said...

Susah2 ko kol emak ko hari2 tanya apa menu dia utk hari tu. Pastu ko ikut aje menu yg sama kuang3x

Ju-Dzahir_Amanda said...

kalau hari2 kol mak mau dia kasik mangkuk tingkat je... wat pos express... hehehehehheh