Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Monday, December 1, 2008

Bahasa Indonesia..

Tadi aku telah ditugaskan untuk membuat dan mengfax surat ke Indonesia.. ada kes student nih.. setelah beberapa kali mencuba, fax x dpt dihantar.. mungkin talian sibuk.. makanya, aku mengambil keputusan untuk menelifon sendiri ke Indonesia memaklumkan tentang perkara tersebut yang agak URGENT.. sedikit sebyk intipati perbualan berbunyik begini:

Penyambut Talian (PT): Selamat Siang

Aku: Selamat siang.. boleh saya bercakap dengan Dr. Yusnar...?

PT: oh.. Ibu.. ini panggilan dari mana ya?

Aku: dari Universiti Sains Malaysia, Malaysia..

PT: oh ya... dari Malaysia ya... (intonasi yg sgt hepi).. Pak Yusnar xxxxxxxxxxx disini... Pak Yusnar xxxxxx di Jakarta.. Ada apa ibu cari Pak Yusnar?

Aku: (menjelaskan tujuan aku menelifon..)

PT: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx....

Aku: (terdiam)

PT: ibu... ibu masih di talian??

Aku: ya ya... ada...

PT: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx... ibu mau nggak?

Aku: mau ape?

PT: mobile nombor nya...

Aku: oooo... ok.. boleh

PT: 681...........

Aku: ok... terima kasih ya...

PT: iya... terima kasih...

utk makluman tuan/puan, yg aku tulis 'xxxxxxx' tu ialah ayat yg aku x faham langsung... dan terkulat2 aku cuba nak mentafsir apakah yg si PT tu katakan... hehheheh.. kesian pulak kat diri aku sendiri.. makanya, aku mintak bantuan encik MOH aka otromen MOH salah sorang pelajar PhD dari Indonesia yang belajar di sini... pada mulanya, beliau menggelakkan diri aku sbb aku x faham, tp dia tolong jugak... dan akhirnya selesai lah keje aku dgn bantuan oleh MOH.... hehehehhe... MOH kata org tu ckp laju, tu psl la aku x faham... hahhahhahah

Tambahan: kat dialog yg aku x faham tuh rupanya, si PT tu kata bos dia tu xde kat opis.. outstation ke Jakarta.. minggu dpn baru balik.. pastu dia tanya aku dah ada ke nombor hp bos dia tuh pastu dia tanya lg aku nak ke nombor hp bos dia tu.... hahahahha... simple je kan.. tp aku yg x faham...

Apa Kata Hati?~ pengalaman... cane la aku nak bercuti ke sana?? sedangkan aku x faham bahasa mereka??... hmmm....

No comments: