Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, July 15, 2008

Rebung oh Rebung!!

cuba korang bayangkan... masak lemak cili padi rebung campur perut lembu.... meleleh ayor gigi oooooo.... memang sedappp... apalagi kalau mak yg masak... memang sedappp... oleh sbb kesedapan itu lah aku makan sampai setengah mangkuk besor jugak la sengsorang aku... maka dgn itu, mlm nye aku demam menggigil2... sakit abih badan aku nih.... x pernah2 aku tido kat umah aku sendirik, aku pakai baju, tp mlm tu aku pakai baju... dah la baju, sweater lg... x cukup dgn itu, aku balut kaki aku ngan cadar... pastu selimut ngan comforter... tu pun dok menggigil lg...semalaman tu aku x leh tido... dgn sejuk terlampau, ngan sakit badan... ntah pukul bape aku tertido pun x tau... sedar2 je dah kul 6 pg... terus bangun buat apa yg patut.. siap2 kejut hubby aku ngan zeni terus p keje... badan aku dok rasa lemah lg... tp x sejuk sgt... aku ingat ok la... memandangkan khamis ngan jumaat tu aku dah EL, my MIL sakit, aku kene dtg jugak la ke opis... settlekan keje mana yg patut... smpi je kat opis, aku punch card, buka komputer terus aku kluar g kantin ngan hubby aku... tp aku x de selera nak makan... rugi je koteow goreng tu... hehhehehhe... dah tu hubby hantar aku mai opis dan smpi kat opis aku dah sejuk balik dah... badan sakit giler2 dah ni... ekon aku offkan... x tahan sgt, aku telan 2 bijik panadol, pastu aku tutup lampu aku bgtau kat member sebelah bilik aku nih, kata aku nak tido jap, nak kasik peluh skett... dia pun ok.. aku tido la kat hotel california aku ni... aka bawah meja aku!! hehehehheh... cukup sejam, aku bangun dah berpeluh2... rasa ok la skett... terus lapar... balik keje aku demam balik... sejuk gilerrr... smpi umah je, aku telan lg panadol ngan air cap badak sebotol, aku terus tido dlm bilik... selubung balik ngan apa2 selimut yg ada... syg aku la dok kemas umah... cuci kabinet... sambil2 tu dia dok dtg jenguk aku dok tukar tuala basah kat dahi aku ni... syg nya dia.... pastu aku rasa aku dah berpeluh, aku tolak selimut, syg aku dtg dia selimutkan balik, tp aku marah2 sambil dok tolak selimut... dia soh selimut kasik berpeluh lg... tp tu la.. aku ni kalau demam/sakit, aku suka moody... aku suka marah2... sian syg aku kene marah... pastu aku dah x sedar diri dah... sedar2 aje dah kul 6.30.... terus bangun sbb tgk syg aku xde kat sebelah... tgk2 dia tido kat atas sofa ngan abu (my koceng)... siannye dia.... terus rasa bersalahnya aku dok marah2 dia.... terus aku p cium pipi dia say thanks syg... dia pun terbangun dan terus tanya 'syg dah ok?'... aku ckp dah ok... terus dia peluk aku... aku tgk2 kat dapur, dah bersih... dia bersihkan... sampah semua dah terikat elok dah... dlm hati aku rasa mcm best nye aku demam slalu.. baru bersih umah aku... hehehheheh... tp xnak la... aku x suka demam... x best... aku p mandi dulu, siap2 pakai baju aku kejut zeni... dia bangun je terus tanya 'makcik dah baik?'... sygnya depa kat aku kan??? hehheheheh... rasa bertuah sgt.... dan alhamdulillah, sepanjang pagi ni aku xde rasa nak demam dah... dah baik... cuma tekak aje masih sakit... perit nih.... xpe.. asalkan jgn demam udah la.... x ndak dah aku.... Syg... i luv u... thanks sbb jaga kite semlm.... luv u so much.. mmuuaahhh...mmmuuaahhh...

No comments: