Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, July 16, 2008

Luahan Hati...

Lunch td, boss aku blanje makan kat Subway E-Gate... memang relax makan kat situ... healthy food lg... sambil2 makan tu ada la sesi luahan perasaan... aku la yg byk buat luahan perasaan tidak puas hati aku kat dua org makhluk kat dlm opis ni yg aku dan ramai lg x paham perangai depa dua... dipendekkan cite, depa dua ni cuma ada perasaan hasad dengki dan busuk perut kat org.. terutama aku... Aku pun x tau apa salah aku kat depa yg buatkan depa dua ni benci sgt kat aku.... ye.. benci... bukan sekadar x suka, tp dah smpi tahap benci...Seingat aku la, sepanjang aku keje kat sini, x pernah pun aku x buat keje yg dorang suruh, melawan pun tidak... tp apa yg aku dpt??? cemuhan, tohmahan dan pendek kata yg x best semua aku... tp seingat aku, keje aku semua tip top berbanding 'kesayangan' depa tu... even my previous boss pun yg sgt cerewet ngan keje dia pun puji keje aku cepat dan tepat tp depa dua asyik nak jatuhkan aku je... tp waktu tu, aku sedar, aku x punya suara utk berkata2... sbb aku masih dlm probationary period... kene angguk2 je.. x boleh geleng2... tp lepas je aku dah confirmed, la ni aku dah boleh laser balik dah... terlarat ke aku nak terima je semua benda tanpa membantah dan membela diri?? tp itu la, dah dasar org ada kuasa skett, mula la jadi gila kuasa... asyik cari salah aku, tp malangnya, salah yg dicari kat aku tu, terkena batang idung sendiri... lg la depa bencikan aku.... Tgk?? aku percaya pada Qada' dan Qadar yg telah Tuhan tentukan ke atas hambaNya... kalau betul aku salah, dah tentu salah yg dorang cari kat aku tu ada kan, tp nape salah tu timbul kat depa??? so, skg ni sape yg salah sbnrnya??? tu pun depa x insaf lg... masih dok cari salah aku.... aku x paham betul la.....

terbaru ni, hari isnin lepas, aku demam... aku dtg jugak ke opis sbb ada keje yg perlu sgt2 aku settlekan... tp disebabkan badan aku dah menggigil demam aku pun telan panadol dan terus aku tido kejap je kat tmpt aku ni, aku tutup la lampu jap... aku bgtau kat 2 org member ofis kata aku nak tido jap kasik berpeluh skettt.... lebih kurang 1 jam lepas tu, aku bangun dan rasa ok skettt... aku continue keje.... dah tu, ptg tu ada sorang pegawai sini call aku, dia tanya aku, pagi td tu aku cuti ke? nape xde isi borang ke, call ke? aku kata apsal pulak nak isi borang? nak call?? aku ada kat opis... keje... dia pun terkejut jugak sbb ada org p ngadu kat dia kata aku x dtg keje.. lebih tepat lg, aku ponteng keje.... ape kes??? lepas je pegawai tu call, aku terus kluar ke pejabat am, aku jerit kat luar tu, 'SAPA YG CARI SY TADI? KATA SY X MAI KEJE?? SAPA?? SAPA??'... kesian kat kak zie ngan kak pah kat dpn tu, terkebil2 x tahu menahu cite... depa kelam kabut dok jawab 'x tau... x tau..'.. lepas tu aku masuk bilik aku balik, sambung wat keje... aku dah kata, aku ni kalau demam ke, sakit ke, aku suka ngamuk... kan dah kene... abih la cite tu utk hari tu... tetiba pagi ni, aku dah dpt tau sapa kah yg dok p ngadu tu... x lain x bukan owg yg dah tahap nenek kebayan lupa diri tu yg punya angkara.. yg dok busuk perut kat aku tu la... dah tu siap boleh ada masa dok kira cuti aku, dok heran aku x nye cuti x abih lg sbb la ni dah bulan 7!!!!! what u think about this org?? aku amik cuti salah... aku x amik cuti salah.... apa yg aku patut buat??? aku rasa mcm nak p dpn dia, aku nak tanya, 'u ada masalah ke i punya cuti x abih lg sbb la ni dah bulan 7?? bukan ke cuti yg dibagi tu harus dihabiskan sehingga bulan 12?? salah ke??' sgt2 aku rasa mcm nak p tanya camtu.. aku geram sgt.... sgt2.... kalau la aku ada kuasa cam otromen tu, aku dah fire dia kasik rentung, dah tu campak je kat laut kasik jerung makan, tu pun aku confirmed yg jerung tu x hingin pun nak makan dia... takut mati tercekik... hahahhahahahhaha..... eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee geram nye akuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu......

2 comments:

Jumie Samsudin said...

Im the first to comment because aku antara saksi saksi umum segala kejadian antara aku dan penulis blog ini. hahaha..secara amnya kami duk sebalah sebelah jer dalam pejabat ni. Memang hang cover aku..aku cover hang! Walaupun apa terjadi tunggu la kami berdua akan bergabung tenaga jadi Otromen Ede! Baru depa semua akan tau!!

Ju-Dzahir_Amanda said...

thanks dear... ni yg buat kami syg kat ang nih... mmuuaahh