Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, July 29, 2008

Cerita Semalam...

Semlm, balik keje, aku rasa mcm nak masak je... sbb mcm dah lama x masak.. sblm2 ni pun weekend je aku boleh masak pun, sbb malam2 kan dah meniaga, xde masa nak masak... bila weekend balik kpg pulak, pun x masak jugak.. mak yg masak... huhuhuhuhu... so, semlm dah kebetulan x meniaga, balik keje terus singgah tesco xtra beli barang2 dapur skett... beli beras, beli ikan, beli sayur, beli cekelat lot 100 mango tu utk syg aku (peberet sygku), beli cincau, beli soya, beli kek pisang (peberet aku) dan a few more barang2 kecik lg... disebabkan aku menyopping sengsorang, maka cepatlah masa aku menyopping tu... dlm 1/2 jam dah siap... terus aku balik umah... mula2 skali aku potong2 cincau pastu campur ngan soya aku letak dlm peti ais kasik sejuk.... dah tu aku mula ngemas2 dapur skett sambil2 masak nasik dan lauk2.. disebabkan xde byk benda yg menaik kat tesco tu, aku beli ikan tenggiri 4 keping - aku goreng je, pastu aku beli tulang dan isi ikan talang aku buat gulai lemak campur terung... tu je.... wah... menyelerakan... lama x makan gulai lemak ikan masin nih.... siap masak je, aku sambung ngemas2 dapur pastu aku pegi mandi dan ready tunggu syg aku balik keje... dia keje petang, so, kul 9 camtu baru balik umah... sambil2 tu aku nengok tv dulu la.. hampir2 terlelap jugak dlm kul 10 camtu syg aku balik.... aku mcm malas nye nak bangun dr sofa tu, dia pulak yg dtg kat aku kiss dahi aku cam slalu la dan aku salam cium tangan dia cam slalu jugak... wah... rasa best sgt amalan tu diamalkan antara suami isteri... dah tu aku terus wat suara manja ala2 koceng aku tu ckp aku dah lapar sgt ni... syg aku pun kelam kabut la p mandi sementara aku hidangkan makanan.... siap je terus makan.. wahhh... semlm aku makan lewat sangat..... aduhhhh... xpernah aku makan nasik selewat itew... ok la kan... sbb bukan slalu... dok jap dlm sejam camtu, mata aku dah ngantuk sgt, aku terlena ngan kocengku abu tu.... sedar2 dah bunyi jam kul 6.30 pagi... hehehheeh... sungguh2 aku tido x sedo diri dah... aku bangun je, aku tgk syg aku tido nyenyak je disisi aku, dan abu pulak tido sebantal ngan aku... huhuhuhuhu... pagi2 bangun tido, aku mesti merenung syg aku dulu dan kenangkan yg manis2 dan itu yg membuatkan seharian aku ceria dan penuh rasa kasih syg kat dier.... sbb org kata, bila bangun tido, perkara pertama yg kita fikirkan tu adalah penting bagi untuk kita mulakan hari kita... so, tu la yg aku amalkan, bangun tido je, first skali tgk muka syg aku yg tgh tido tu dan otomatik rasa kasih dan syg aku kat dia makin mendalam.... huhuhuhuhu... luv u syg... luv u sooooo much...

No comments: