Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, November 25, 2008

Mahal Giloss...

Dua tiga hari yang lepas, syg aku ajak g makan nasik kandar kat sebelah Nasik Kandar Line Clear tuh... nama kedai tuh Nasi Kandar Yasmeen kot kalau x silap... aku amik ayam kicap ngan telur sotong (2 ketul) jer, dan syg aku pun amik ayam kicap tuh ngan sotong.. boleh tahan la rasa masakan dier... tp yg x tahan tuh, harga makanan yg pada aku yg slalu gak makan kat luar nih amat la mahal nyer... dua org kami makan menu ciput camtu harganya RM22.00...... termasuk teh o suam ngan nescafe ais.. masa nak bayar aku jenguk2 kat bil tuh tgk nasik aku harganya RM9.40 dan nasik syg aku pun RM9.60.... mahal giler... kalau makan kat Pelita pun x macam tu harganya....

Mcm la sblm nih aku x pernah pegi makan nasik kandar... dan aku boleh agak2 bape harga lauk yg aku ambil... tp kali nih melampaui jangkaan aku... cekik darah tul... dulu mahal sbb minyak naik, skg nih minyak dah turun tp harga barang dan makanan dok camtu gak?? ape kess??

Apa Kata Hati?~ Bijak berbelanja... yg mahal x yah dok p dah....

6 comments:

kuIna said...

hahaha udah terkena yer....
nasi kandar wlpun mahal org tetap masuk makan...

Ju-Dzahir_Amanda said...

tu la kan... heran tul... agaknya ada jin dok tarik soh masuk p makan kot ekk??

Adry said...

Salam ziarah... umang aiii mahalnya...

Ju-Dzahir_Amanda said...

Adry: salam.. jemput masuk.. memang mahal gilerr... x pegi dah kedai tuh.. x berbaloi..

pearl'E.J said...

Yasmeen?? tak perasan lak tang mana kedai tu... tapi kalau mcm tu punya charge, mmg mahal laa kan, mcm ambik ayam dgn udang pulak harga tuh... huhuu...

x pyh pi la lenkali, nak mkn nasi kandaq sedap + harga berpatutan, pi laa kat Deen nasi kandaq kat jalan jelutong tu... mesti tau kan tempat tu??

Ju-Dzahir_Amanda said...

Kak EJ, Yasmeen tu betul2 sebelah line clear nye nasik kandaq... Deen nasik kandaq tuh, sy dok p jugak, memang sedap lauk2 kat situ dan harga yg berpatutan...