Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Friday, November 7, 2008

APEX means CHANGES????

I don't want to explain about the meaning of APEX.. but as far as i know, APEX means CHANGES.... para2 heads melaung2kan "sekarang ni kita dah dpt status APEX University... kita harus BERUBAH... perbuatan dan pemikiran"...... bla bla bla.... ye ke?? KITA kene berubah?? atau lagi tepat "U ALL" yg kene berubah?? hehehhehe.... lawak la benda nih... kalau setakat MELAUNGKAN aje mengajak semua org berubah tp DIRI yg melaungkan tu sendiri x berubah ape kess??? dok syok ajak org berubah tp diri sendiri masih di tahap yg sama... hey!! x guna la beb... baik kembali ke zaman flintstone.. lagi bagus.. lagi satu, kalau ditegur tp x boleh terima teguran, smpi bila baru boleh nak berubah?? bila tegur je, tarik muka 14 ratus.. bila tegur je, tulis surat nak mintak transfer, bila tegur je melenting smpi timbul urat leher.... dan mcm2 lg... so, how??


Ok... that's the intro.. ape yang aku nak cite adalah berkaitan 'Social Sciences APEX Workshop' yg telah diadakan pada 31 oktober hingga 2 november ari tuh bertempat di Gurney Hotel, Penang... everything goes fine.... tapi apa yg aku boleh katakan, selepas bengkel tu la baru aku nampak the 'true colours' beberapa individu yg terlibat dlm bengkel tuh... aku terasa mcm sia2 je aku mengagumi personaliti beliau itu selama ini.... rupa2nya, dalaman beliau tidak seiring dengan luaran beliau.. that's why org tua2 dok kata "don't judge a book by its cover"... betul la pepatah tuh.... dan yg mana selama nih aku rasakan beliau itu sgt laser dan x best, tp rupa2nya beliau itu lg bagus pemikiran dan tindakannya...


Kembali kepada topik 'perubahan', jika kita nak ubah mentaliti seseorang, kita haruslah menunjukkan contoh dan teladan yg mendorong kepada perubahan diri kita sendiri dahulu... barulah org ada keyakinan untuk lakukan perkara yg sama... tapi jika kita hanya 'menyuruh' dan 'meminta' seseorang itu berubah, tapi sebaliknya diri kita masih di tahap yg sama, agaknya perubahan yg diidamkan akan tercapai ke?? dan kita x boleh memaksa seseorang untuk berubah jika tiada keikhlasan hati... oleh itu, dlm melakukan kerja sehari2 kita kene jujur dan ikhlas dlm melakukan pekerjaan... bukan kerana terpaksa....


dah kata dpt status antarabangsa, rasanya semua alatan pejabat dan cara kerja haruslah mengikut standard antarabangsa.. tapi, apa yg berlaku?? nama je dah dpt status antarabangsa tp alatan pejabat yang ada kat office aku nih boleh dikategorikan 'zaman jepun' nye equipment... hahhahahhahah.... salah sapa?? salah ke kalau tukar semua peralatan 'zaman jepun' nih kepada peralatan canggih teknologi tahun 2008?? baru la boleh bersaing di peringkat antarabangsa.... tapi mungkin kot pejabat aku nih dlm bidang sastera, that's why masih dlm kategori purba... dan mentaliti pun masih purba... hahahhahahhaha..... inikah yg dinamakan 'perubahan'?


hmmm.... ni kes yg baru je berlaku jap td nih, aku menerima satu panggilan telefon dari Hotel Gurney mengatakan bahawa aku kene bayar lagi RM85 untuk harga bilik ari tuh... kisahnye gini, aku mintak satu bilik utk sorang, kalau ikutkan aku dpt bilik sharing... since dah syg aku nak ikut sama, aku mintak satu bilik dan aku akan bayar sendiri difference tuh... aku entitle for RM100 je semlm... maknanya, bilik tuh harganya RM185/nite. aku kene bayar RM85 je la semlm.. so, dua mlm aku kene bayar RM170... tapi, masa nak check out ari tuh, cashier tuh cuma mintak RM85 walaupun aku telah mengatakan bahawa aku sepatutnya kene bayar RM170... setelah menunggu hampir 1/2 jam untuk memberi masa cashier tu call sana sini untuk menentukan harga yg sepatutnye aku bayar, tau2 dia cuma mintak RM85... aku pun bayar je la byk tu je... tau2 td nih, dia call kata ada mis-communication... tersilap mintak bayaran... dan mintak aku g bank in another RM85..... hmmm... ape nih??? mcm ni ke pengurusan Gurney Hotel?? satu hotel yang agak gah di kawasan gurney drive tuh... tapi boleh buat kesilapan yg pada aku masalah ni x rumit pun... simple sgt tp still boleh buat silap... sedangkan aku dah ckp aku sepatutnya bayar RM170 tapi still mintak RM85 jer... customer yg salah atau organizer yg salah atau saper???


Apa Kata Hati?~ LU PIKIRLAH SENDIRI......

No comments: