Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, November 18, 2008

Hari ni Hari Selasa...

Actually, xde kene mengena pun ape yg akan aku tulis nih ngan title yg aku tulis tuh.... saja sbb aku x tau nak tulis title nye apa... mungkin sekadar luahan rasa hati jer...

Kadang2 aku rasa hairan ngan sikap manusia.. x perlu la amik contoh skop yg terlalu luas, cukup sekadar org2 sekeliling kita.. ada saja yg x puas hati... aku x faham kenapa ada org yg x pandai nak memuji atau menghargai org lain.. ape la salahnya kalau kita rasa masakan org tu sedap kita just kata 'sedap'.. x salah kan?? walaupun pada tekak kita masakan org tu x sedap mana, tp x salah pun kalau kita kata 'sedap' sekadar untuk mengambil hati sebagai tanda penghargaan pada org tu yg telah berusaha masak sesuatu dan bawak ke office utk kasik kengkawan makan sesama.. tapi kenapa perlu kasik komen tambahan yg menampakkan mcm org tu x cukup itu ini?? dah tentu la cara org tu masak ngan kita masak x sama... even aku masak pun x sama mcm mak aku masak....

so, kite cuma kene belajar untuk menghargai org lain.. org tu masak dan panggil kita makan sesama pun dah cukup bagus dah... kalau dia buat x tau jer cane?? tgk dan telan air liur je la.... sekurang2nya org tuh ada jugak kesungguhan bangun awal pagi memasak sesuatu dan membawa ke office dan ajak kengkawan makan sesama daripada kita tu yg asyik tahu mengkomplen aje tanpa pernah ada rasa yg sama.. kalau dah rasa diri tuh mcm juri pertandingan iron chef, cuba bawak pulak hasil masakan awk tuh.. apa yg aku nak kata kt sini, bukan soal masakan sapa lebih sedap dan enak tapi soal utamanya ialah mcm mana cara nak menghargai org lain.. tu je...

ape yg aku terasa hati sgt kesah semlm... aku skg nih, ikut mood untuk bersiap ke pejabat... bila dtg mood aku tersgt ok dan aku bangun awal, cantik la sikit penampilan aku hari tuh... ngan mekap nye.. ngan baju best skett, ngan high heel nye... tapi, bila hari yg aku rasa kosong dan byk keje yg memerlukan aku hanya memerap dlm bilik aku nih, aku cuma berpakaian simple jer... mekap pun tidak, cukup sekadar lipstik jer.. tp xde la comot... maintain jer... so, bila dah slalu aku bergaya biasa, bila sesekali aku bergaya luar dari kebiasaan aku, ada jugak mulut2 yg x puas hati... suka sungguh nak menegur dgn kasik komen2 yg pada aku x perlu pun kasik komen camtu... sbb pada aku, aku punya pasal la aku nak cantikkan penampilan aku sbb ini badan aku.. bukannya aku x pernah mekap dtg opis.. bukannya aku x pernah pakai high heel dtg opis.. so, nape perlu kluarkan komen2 yg menyakitkan hati aku setiap kali aku lalu dpn meja beliau?? kenapa??

Dan sgt kebetulannya, semlm mood aku baik dan aku malas nak jawab apa pun.. tp sbnrnya, bila aku x jawab apa2 tu maknanya aku tersgt la cuak dan tersgt nak meletup tp ku tahan jua.... sbb aku nih masih ada rasa hormat pada org yg lebih berusia dari aku... lgpun tu mulut dia kan... walaupun itu mulut dia tp subjek yg dia dok komplen tu adalah hak milik aku, melibatkan hati dan perasaan aku, kesabaran aku pun tercabar jugak la... anyway, aku ucapkan tahniah pada diri aku sendiri sbb aku berjaya mengawal perasaan aku dgn tidak memulangkan paku buah keras terhdp manusia tuh.. hahahhahahah....


Apa Kata Hati?~
ni la yg org tua2 dok kata 'sbb pulut santan binasa, sbb mulut pulut pun abih..' hehehhehe... jgn mare ekk... (perumpamaan yg betul: sbb pulut santan binasa, sbb mulut badan binasa'... adik2 jgn tiru perumpamaan yg pertama tu yek... hehheheheh)

No comments: