Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Friday, August 1, 2008

Nostalgia, Memori & Honeymoon

Yea yea.... Hari ni Jumaat... Esok Sabtu.... yea yea.... nak tau nape aku suker sgt?? sbbnye, esok syg aku nak bawak aku ke Lumut.. nak celebrate besday aku... walaupun besday aku lambat lg, lebih kurang lg 2 minggu, tp dia nak celebrate awal disebabkan bermula minggu dpn, kami dua2 dah bz sgt2... mcm2 hal dan program dah ada.. nak pegi jauh mcm xde masa.. last2 aku ajak syg aku pegi ke Lumut je... sambil2 nak hanimun tu boleh jugak aku mengimbau nostalgia dan memori semasa aku belajar di Manjung 10 tahun yg lalu... aduh... rasa mcm baru je aku meninggalkan Manjung.. rupa2nya dah 10 tahun... sekejap je masa berlalu.... dan kali terakhir aku ke Manjung ialah 4 tahun yg lalu... huhuhuhuhu... lama dah tu... aku dgr2 cite kawasan Lumut dan yg sewaktu dgnnya dah makin maju dan chantekkk.... hmmm.. tu yg aku nak pegi lawat kawasan tuh... cam ADUN lak... huhuhu... aku nak ronda2 tgk tempat aku belajar dulu.... tempat aku tunggu bas nak balik, tempat aku pegi makan, tempat aku lepak, tempat aku dating?? hmmm... aku x dating.. sbb dulu aku xde bofren.. aku x suka berbofren masa belajar, tu psl la kot aku leh graduate on time dgn cemerlangnyer... bangga nih.. bangga... aku nak ronda2 jugak kat tempat aku makan laksa best.. kat tempat aku layan blues.... hmmm... byk kenangan aku kat situ.... winduuuuuu la pulokkkk.... dan aku windu jugak kat member2 sebilik ngan aku sepanjang aku belajar di sana iaitu Pai ngan Shima... Nit?? ntah la apa dah jadi ngan dia tu.. lost contact dah... last skali yg aku dgr, dia dah tambah anak dan dah tukar profession, jadi cikgu kat sekolah kat pulau pangkor... hmmm... pastu aku dah x tau dah apa cite dier... satu masa dulu, kami dua org ni sgt la rapatnyer... tp disebabkan beberapa hal yg x dpt dielakkan, kami berdua jadi renggang dan yg masih berhubungan kami bertiga jer... aku, pai ngan shima... huhuhuhu... windu la kat korang...

Teringat lg aku masa aku mula2 jejak kaki kat manjung tu.... masa tu kan first time berpisah dan berjauhan ngan mak bapak aku.... seminggu pertama tu pulak minggu orientasi, packed sgt aktiviti sepanjang minggu dan ada satu hari tu, aku nangis2 angkut beg2 aku semua nak balik kpg... huhuhuhuhu... lawak nye bila aku pk balik... sib baik la ada shima... dia la yg pujuk2 aku.... sbb masa tu aku sgt la barannya... dah la senior2 dok jerit2 dah tu dok arah tu .. arah ni.. aku bukan boleh sgt... tu sbb baran la tu yg nangis2 nak balik jugak2... warden pun mcm takut gak la.. siap soal siasat kat senior2 apa yg dorang dah buat smpi aku nak balik... lepas tu baru la senior2 ni mcm kurang skett la mendera kitorang semua... biasa2 je... thanks shima, kalau x sebab ko yg telah membrainwashkan aku, sure la ni aku xde la kat sini... xde la aku menggenggam segulung diploma... kata2 dia yg buat aku ingat smpi la ni ialah "jgn putus asa, peluang kita dpt belajar kat sini bukan dtg selalu, ramai lg yg frust kat luar tu sbb x dpt sambung belajar kat sini.. lgpun harapan parents kita nak kita berjaya.. kita kene ada semangat dan kejayaan kita tu sedikit sebanyak dpt dijadikan hasil penat lelah parent kita jaga kita selama ni..." aduhhh... terasa sungguh di hati aku ni... maka aku pun balik ke bilik semula, simpan beg pakaian semua dan join aktiviti semula... tp tu hari2 mula kat sana je... dah lepas seminggu tu, dah ok dah... aku ni pulak jenis yg cepat mesra... ramai la kengkawan aku... syok xnak balik pulak... huhuhuhuhu... kat dlm bilik tu, aku la yg paling malas skali nak belajar.. aku suka nyakat dan kaco dorang study je... slalu nye aku dok kaco shima la.. sbb shima dok katil bawah aku.... pai aku x brani nak kaco sgt, sbb dia agak garang orgnye tapi hati baikkk... huhuhuhu... nit pulak aktiviti dia tido je.... tp yg byk berkongsi suka duka ngan aku ialah shima la... seluar jeans aku semua dia la yg cuci... in return, aku potong rambut dia ikut pesen apa yg dia suka... aku dulu kat sana jadi tukang gunting rambut.. mungkin aku dpt kebolehan tu dr bapak aku kot... dia pun sblm dia keje kat Majlis Agama Islam Pulau Pinang tu, dia adalah seorang tukang gunting rambut jugak... huhuhuhu... Walaupun aku ni jenis yg malas nak study, tp alhamdulillah, semua test2 aku cemerlang... result aku cemerlang... kebanyakkan nya A+ dan A je... C amat lah kurang nye aku dpt... rasanya skali je kot.. tu pun sbb melawan ckp lecturer.. hahahahhaha... setiap semester aku dpt Anugerah Dekan cuma semester terakhir je aku x dpt Anugerah Dekan tu.. tu pun sbb tu la.. aku melawan ckp lecturer tu dan dia kasik aku C... maka CGPA aku kurang 2 je utk aku dpt Anugerah Dekan... geram kan... tp nak wat cane, dah aku yg baran x tentu hala... kesilapan aku jugak la.. kalau idak, sure aku dah dpt Anugerah Pengarah masa konvo dulu.... huhuhuhu...

Aku juga digelar dgn gelaran "ikan mata merah"... sbbnya aku cepat marah dan bila marah je, mata aku merah.... tu sbb shima gelarkan aku camtu... huhuhuhu... suker ko ye... ha.. ada satu hari tu, utk subjek Keusahawanan, kitorang semua dibahagikan ikut kumpulan dan ditugaskan utk set up satu bisnes... mula dari paperwork smpi la presentation... kitorang diberi masa seminggu je.. dlm seminggu tu, aku la tukang kasik idea manakala shima ngan pai tukang karang.. sorang lg ialah Kak Zura, dia ni pulak dok tgk sibuk nak menikah time tu.. asyik balik kpg dan keje x jalan.. tiba hari presentation tu, baru dia muncul dan baru nak baca part dia.. tu pun kami dah tolong buat part dia tu... aku lak ketua kumpulan dan nasib baik la kebanyakkan idea semua dtg dari aku dan aku boleh la cover mana2 pertanyaan dari lecturer pasal projek kami tu... masa kak zura tgh present, dia tergagap2 dan apabila disoal dia x tau jawab.. aku ngan yg lain2 tolong jawabkan... sudah aje presentation tu, dia boleh marah kat kami semua kata nape x buat elok2? nape x itu la.. ini la... aku sound dia balik seketoi dua smpi dia terdiam dan aku terus jalan balik ke bilik... bukannya nak berterima kasih kami ni seminggu x tido dok siapkan semua tu sedagnkan dia senagn lenang dok p shopping barang kawin... mata aku dah merah dah time tu.. shima ngan pai dah tau dah yg aku sgt2 tgh marah.. dorang ikut aku balik... tp aku lg laju dr dorang, aku smpi je, pintu bilik pulak kunci... kunci ada ngan shima, aku geram sgt, aku tendang je pintu tu.. sekali tendang je pintu tu rebah ke bumi... wah... kuatnye aku time tuh... then, aku terus naik ke katil aku dan tido... memagn aku x daya langsung, dgn letih, mengantuk dan marah... shima ngan pai smpi ke bilik, dorang terkejut tgk pintu dah rebah dan aku terdgr2 dorang dok paku balik pintu tu... dorang x berani nak kejut... aku tido dr pagi rasa2nya around 11 am camtu smpi la maghrib... tu pun shima la yg memberanikan diri mengejut aku dari tido tu... dia kata bangun la zura, dah maghrib ni, x baik tido maghrib2 ni.. nanti syaitan kacau... nanti tido la balik... pastu aku dgr dorang dok kata aku pengsan ape?? huhuhuhu... aku dgr tp mcm x daya nak bangun... lama jugak smpi nak isyak baru aku bangun... aku pegi mandi, solat sumer dan aku mintak maaf kat shima ngan pai sbb aku mengamuk td.. dorang paham dan x salahkan aku.. cuma dorang terkejut cane aku dpt kekuatan utk menendang pintu smpi rebah!!! aku pun terkejut... huhuhuhu.. tu la kenangan aku yg x dpt dilupakan... skg ni aku dah x baran cam dulu dah... aku dah byk belajar dr pengalaman kehidupan seharian.. hmm.. tandanya aku dah semakin matang la kan...

Wahhh.. kalau nak diceritakan semua kenangan2 kat sana.. rasa2nya smpi esok pun x abih lg... aku rasa cukup dulu la kot aku cerita yg ni je... nanti korang boring pulak baca byk2... nanti senang2 aku story mory la lagi k... yg pasti aku winduuuu sgt masa dulu.. tp kalau nak kasik peluang utk kembali ke zaman tu, aku rasa aku xnak... aku lg suka dan syg kan apa yg aku tengah lalui dengan syg aku skg ni.... hmmmm..... Biarlah kenangan tu kekal menjadi kenangan yg indah dlm hidup aku...

Apa Kata Hati?~ KENANGAN MENGUSIK JIWA...

No comments: