Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Monday, August 4, 2008

Birthday Holiday @ Lumut, Perak

Aku dah balik dari bercuti di Lumut, Perak.... meh aku story mory skett mula dari sini smpi la balik sini balik.. Mula2 tu cadang lepas niaga jumaat malam tu nak terus balik umah mak aku... senang la nanti esok tu terus pegi ke Lumut dari umah mak aku je... tau2 syg aku kata, sabtu pagi kene pegi opis dier.. nak isi borang cuti, semlm, clerk dia dah balik, so, xleh isi borang cuti... jadinya, jumaat malam tu x jadi la balik umah mak aku.... pagi2 sabtu tu, aku bangun awal.. agaknya dah terbiasa bangun awal nak pegi opis kan, aku bangun terus siap2kan baju dan sempat lagi aku basuh baju2 keje syg aku... siap je semua2 tu, dan aku selesai je siap2kan diri aku, baru aku kejut syg aku... dia bangun mandi dan siap2 terus kluar... lebih kurang kul 9.30 jugak la kami kluar umah... singgah opis syg jap, pastu terus balik umah mak... kebetulan kakak aku balik kpg dgn acik, tonah ngan nabil... dorang bertiga tu dah melompat2 nak ikut aku, tp aku kata 'no, no, no.... x buleh... hehehhehe... hotel dah penuh'.. dorang pun x jadi la ikut... kul 11.30 camtu baru kami bertolak dari umah mak aku... syg aku drive slow2 je kete sambil2 kami bercerita ttg cinta... cewaahhh... hehehhe... mcm2 yg kami cerita kan berdua... smpi je kat Lumut, ngam2 je kul 2... terus check in, pastu kluar semula carik makanan.... Ya Allah... dah byk berubah kat pekan lumut tu... dah cantik gilerrr.... tp idok le gile jdnye... huhuhuhuhu... pusing punya pusing last2 skali kami singgah makan kat food court kat blkg stesen bas tu... tp panassss nye x tau nak cite... lg panas dr penang.... lepas makan terus balik hotel rehat2... sambil2 aku tgk tv tu, aku terlelapppp... syg aku tgh main game... !!! pegi mana pun mesti dia bawak la game dia tu... aduhhh... xpe la...

Petang tu dlm kul 6 baru aku terjaga... syg aku ajak pegi ronda2... aku pun siap2 la... first skali kami menuju ke Teluk Batik... dlm perjalanan dari pekan Lumut ke Teluk Batik tu x byk beza cuma dah smpi kat Teluk Batik tu yg byk beza... dah ada sotong besarrrr... (waterworl)... dah tu kete dah x boleh lalu kat tepi pantai... dulu kan boleh lalu, tp skg dah kene pusing jauh je... org pulak ramai gilerrr... ramai yg teramat ramai... rupa2nya ada konsert... konsert ape ntah, suria fm kot... kalau x silap la... patut la ramai sgt org... kami x singgah pun, terus ke manjung pulak... lalu la kat blok UiTM dulu tu... mula2 lalu aku x perasan dah yg mana satu kah blok kami dulu... aku soh syg aku pusing skali lg... baru la perasan.. dah byk yg berubah... dah jadi kedai mcm2 kedai ada... dobi, kedai makan, kedai moto.. semua ada... yg best nye, semua blok2 UiTM dulu tu semua masih mengekalkan warna yg sama... maroon... yg tu la yg buat aku kenal blok tu... tetiba je terimbau semua kenangan masa pegi kelas, pegi dewan makan.. pegi telefon... hahahhah... best nye...















Ni la blok2 kediaman dulu... Blok P ngan blok D... huhuhuhu... dua2 blok aku pernah menetap... wah...
















dulu kat sini terletaknya guard house dan corner lot tu ialah cafe dan jugak BSN nye ATM... yg gambar sebelah tu pulak ialah blok bilik2 kuliah... kiranya dulu hari2 la kene lalui blok tu nak ke kelas dan jugak dewan makan...

Ni pulak, stesen bas manjung... tempat aku dok tunggu bas nak balik kpg... kat sini jugak lah tempatnya first time aku jumpa dengan seseorg yg pernah bertakhta di hati aku tapi jodoh tiada antara kami... masa tu aku di semester akhir.. dah hujung2 nak balik kpg dah, baru jumpa ngan seseorang ni... hmmm... hubungan kami terjalin lama jugak, kemudian terpisah sekejap sbb ego dua2 org pastu jumpa balik, mengikat tali pertunangan.. xde jodoh dan aku berkahwin ngan syg aku ni... seseorg tu pulak terus menghilang diri.... hmmm... kenangan.. kenangan... ok la stop cite tu... now sambung cite mula td... lepas dah ronda2 tu kami carik la tempat nak dinner... pusing punya pusing tetiba syg aku singgah satu kedai tomyam kat tepi pantai... aleh2 dinner situ je.. nak cari restoran yg best skett pun xde... kedai mamak ada la... xpun aku yg x tau nak cari kan... hihihihii... kami dinner situ la sambil2 cite psl pertemuan, percintaan dan perkahwinan kami.. best nye.... abih dinner, kami round2 lagi dan terus balik hotel.... enjoy..... huhuhuhu...
Ahad pagi, bangun tido, siap2 turun sarapan.... pastu ronda2 kat taman blkg hotel tu jap, snap dua tiga keping gambar pastu balik bilik semula.. kami kemas2 baju n barang semua kul 11 pagi, kami check out.. Terus ke pekan Lumut beli ole2 pastu terus balik.... smpi kat Trong, kami singgah beli buah durian, (mak pesan), rambutan dan manggis... dah la tghari, x leh pasang ekon sbb dah bawak durian, aku lak x tahan bau durian dlm ekon, terpaksa la berpanas... smpi kat umah mak dah kul 2.30 camtu terus lunch dan tido..... gitu le cite setakat tu... yg selebihnye xde byk story mory sgt.... tapi kunjungan kali ni rasa best sgt... kami byk masa bercerita tentang cinta.... dan yg paling best, cinta kami makin bersemarak... syukur alhamdulillah....
Apa Kata Hati?~ Kenangan biarlah jadi memori, hari ini dan esok adalah realiti... syukur alhamdulillah..

No comments: