Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, December 16, 2009

Seperti yang dijanjikan.... jeng jeng jeng....

baru2 ini, telah berlaku satu kesentappan di hati aku setelah terdgr satu statement yg sgt meruntun jiwa raga dari seseorg yg pada zahirnya seorg yg sweet, lembut.. tp batinnya busuk, berulat.... pada mulanya, aku agak terpengaruh jugak la dgn kata2 dia... smpikan bergenang air mata aku mendgr tutur bicara dia... dan dgn secara otomatiknya, aku terus terkata di dlm hati, "smpi hati SI POLAN itu mengkata kat aku mcm ni..." sedih.. sedih...


setelah aku mengakhiri perbualan dgn seseorg itu dgn ayat penutup yg bersifat cool... aku pun kembali ke bilik aku yg dah mcm sarang tikus la ni.. sbb nak pindah kan... aku pun berfikir... berfikir... timbang sana... timbang sini... smpi la emosi aku stabil... otak dan akal fikiran aku dah kembali rasional... dan kebetulan ada sorang hamba Allah yang aku puji sikapnya, dia mendgr, dan dia tanya sendiri kesasihan cerita yg dia dgr tu kat aku.. makanya, aku dpt la kembali ke atas landasan kewarasan fikiran aku balik...

setelah selesai ber'ym' dgn hamba Allah tersebut.. aku terus mentalipon kpd SI POLAN itu... untuk mendaptkan penjelasan.. sbb aku nye style, aku nak dgr sendiri dr mulut org yg terlibat.. baru aku puas hati.. dan alhamdulillah... kebenaran telah terserlah... lega hati aku... rupa2nya benarlah bagai yg dikata, si seseorg itu adalah ular dua kepala... dia nak laga2kan dua sahabat baik yg x pernah pun nak kacau pungkok dia... tp kenapakah dia mesti nak mereka reka cipta kan cerita... ayooo... owg mcm ni pun ada ka?? benarlah pepatah "don't judge a book by its cover"... luar nampak elok, tp hati di dlm.. Tuhan saja yg tau....

dan smpi la ni, aku x dpt nak fikirkan apa motif dia buat statement tu.. sedangkan cerita tu aku dah dgr berbulan2 dulu lg dah... cerita yg sama, tp penghasut dlm crita tu je org lain.. org yg telah diketahui yg memang berhati busuk dan memang x suka kat aku... yg ni pun aku x tau pasai pa dia x suka kat aku... maybe sbb aku x pernah nak ikut ckp dia kot... tp kita ni dlm keje, xkan nak jadi pak turut je kot kan... mana yg betoi, kita ikut la.. mana yg salah, perlu jugak la kita bangkang kan.. so, dlm konteks dia ni, agaknya byk la yg salah sbb tu aku slalu bangkang dia... huhuhuhuhu.... jadinya, aku wat x tau jer apa segala yg dia nak hasut.. yg penting, aku wat keje aku, kalau rasa x puas hati, bgtau kat aku, senang aku nak perbaiki mutu keje aku.. kalau x mai bgtau kat aku, cane aku nak tau ada yg x kene... smpi bila2 pun aku dok wat keje camtu gak... dok wat salah tu jugak... xyah la nak p hasut bos aku soh buang aku... sbb aku ni LEMBAB dan TAK RETI NAK WAT KEJE....

tp sib baik la bos aku ni jenis yg x cepat terpengaruh dgn hasutan... sbbnye, kalau la dia rasa aku ni LEMBAB dan TAK RETI WAT KEJE.. xkan la dia nak kasik tugas yg penting, dan mencabar kat aku kan??? baik dier kasik keje tukang pos surat je kan?? thanks to my boss sbb percayakan aku... (kalau diblkg aku dia x percaya pun apa nak buat kan?? terpulang la...) tp bagi aku, kalau dia rasa aku x mampu pikul tugas berat yg dia bagi, dah sah2 dia xkan bagi aku buat kan??... bukan sekali je, tp dah berkali2 tugasan berat yg dia bagi kat aku... alhamdulillah... aku berjaya laksanakan dgn jayanya....

aku nak crita lengkap dari A to Z pun x bleh.. nanti ada saja la yg tukang PENYAMPAI BERITA X BERGAJI yang rajin dok bgtau apa pulak entry terbaru dlm blog2 panassss.... siap bleh bgtau sapa la tukang komen... hahhahahahha... bagus betul... sgt TIDAK LEMBAB penyampai ni wat keje... siap bleh print out lg entry tuh utk tatapan semua manusia kat sini... rajin sungguh.. keje yg bos kasik x nak buat.. tp keje yg x sepatutnya pulak yg siap dulu... tp lembab ke x lembab ke, entry dah usia setahun baru dpt tau.... hahahahhahahah.... manusia... manusia... durjana sungguh kamu yer... tp manusia mcm ni la yg slalu dpt ANUGERAH CEMERLANG.... atas kecemerlangan KERJA yang dilakukan...

aku x kata yg keje aku ni 100% PERFECT!!! xde.... nehi.. nehi... keje aku ada jugak kekurangannye... aku ni cepat pelupa... jadinya, bos aku telah dinasihatkan untuk kerap PUSH ku.. dgn kata lain, kene slalu peringat aku... aku terima teguran itu.. sbb keje aku bukan satu jer.. tp byk cabang.. so, yg mana terlupa nak buat tu, lumrah la.. dan aku amat berharap agar boss aku slalu peringat aku.. supaya aku x lupa.. supaya keje aku bleh smpi ke tahap HAMPIR SEMPURNA...

apa yg aku bleh katakan di sini ialah MANUSIA NI ADA MULUT, SETIAP MULUT XDAK LIMIT.. DIA BLEH JA NAK KATA APA PUN.. SO, KATA LAH APA SAJA YG MULUT AMPA NAK KATA.. YANG PENTING, ALLAH TU MAHA MENGETAHUI... takut lah pada Allah daripada takut dgn mulut2 cam loji pembentung ni.. ALHAMDULILLAH..... BALASAN DARI ALLAH ITU ADALAH PASTI.. X CEPAT.. LAMBAT.. PASTI AKAN MERASAI BALASAN ITU... doa org yg teraniaya cepat dimakbulkan oleh Allah.... aminnnnn....



Apa Kata Hati?~ buat SI POLAN, kita pernah bekerja bersama.. bersembang bersama.. makan bersama.. share problem bersama.. and i trust u.. and i luv u always.. muah muah muah.. thanks for being such a good friend.

2 comments:

fazzlies said...

sapa tue..si polan..? i kenal ker u..!!!

Ju-Dzahir_Amanda said...

u ollsss kenal.... tu la x mo mai sini.. mai la kita story mory nanti....