Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, December 23, 2009

Jalan Mudah Nak Berjaya...

hmmm... pe khabar??? byk hari aku x sempat nak update blog nih. keje byk.. pastu dok kene packing brg2 opis nih nak pindah opis... opis yg aku dok skg ni nak renovate... ok la tu kan.. since 1969 (rasanya) smpi la 2009, dok mcm tu jugak... bayangkan la mcm mana la opis ni punya rupa... hehheheh...

hmmm.. sblm aku terlari dari tajuk, baik aku kembali pada tajuk entry kali nih.. korang rasa, ade ke jalan mudah nak berjaya??? jalan mudah nak kaya?? tanpa teruk2 membanting tulang 4 kerat yg Tuhan kasik nih... bagi aku, xde nye jalan mudah utk berjaya kalau x usaha... dan xdak jugak jalan mudah utk kaya kalau x berusaha...

mana ada dlm dunia ni bleh goyang kaki, x pegi skolah pun, tetiba leh menjawat jawatan besar kat jabatan or agensi yg terkenal... kalau pun kompeni sendiri, tp still kene usaha kan?? sama jugak la dgn nak jadi kaya, kalau asyik di mulut ja dok jaja 'bila nak kaya??' 'bila nak kaya??'.. smpi bila pun dok tang tu jugakkk...

tp, ada jugak yg usaha 'skett' je dah bleh terus berjaya.. nak tau cane?? sbb guna jalan kotor... hahahahha... owg mcm ni la yg harus di letakkan di satu pulau yg terpencil tanpa ada bekalan air dan elektrik... internet apatah lg la.. xdak connection langsung.. huhuhuhu... owg mcm ni x bleh hidup senang bila tgk owg lain senang... bila owg lain berusaha meniti tangga tangga kejayaan, tp dia terus nak melangkau owg tu dan dia yg naik dulu... mesti kat tmpt keje korang pun ada org mcm ni kan??? dia buat baik ngan kita sbb kita ni ada kepentingan utk dia... bila dah xdak kepentingan apa2, jgn harap la nak rapat.. tegur pun tidak...

yg paling best ialah jalan mudah utk kaya... mcm2 offer dok ada... itu la ... ini la... ada jugak yg siap kata, dok saja2 pun duit dok masuk dlm akaun... fuhhh... dasat punya hasutan nih... bila kita dok nampak jumlah duit ribu ribuan yg depa dok bunga bungakan tu, terus la melonjak2 kesukaan la setan dok cucuk... teruih x dpt nak pk logik nye offer tu... mana ada possibility bila kita dok saja, goyang kaki goyang bontot bleh masuk duit??? ada?? paling koman pun still kene carik modal dulu dan usaha utk 'beranakkan' duit tu... masih kene usaha...

yg terkini, aku dpt la satu 'pinangan' untuk jadi kaya dgn cepat... siap diumpan dgn statement sebulan dpt RM6k.... ada yg x smpi setahun dah bleh pakai BMW 5 series... fuyooo.... dasat... memula tu, aku layan je la.. sian pulak kan, dia dok ckp penuh semangat... sambil2 tu aku pun membayangkan la kalau aku drive kete tu cane la kan.. best nyer... tp seketika kemudian, aku kembali ke alam nyata, aku tanya cane kalau nak join??

firsttttt skali, peserta kene wat loan RM50k... pastu bonus permulaan adalah sebnyk RM6k sebulan.. pastu tiap2 bulan selepas tu akan dpt RM6k jika.... ha... ada JIKA nya... jika ada downline dibawah anda.. untuk setiap downline yg jugak bermodalkan RM50k, barulah peserta tu akan dpt bonus RM6k tu... dia tambah lg, kalau ada 3 org bwh kita cuba bygkan kita dpt bonus RM18k sebulan.... fuhhhh... memang la dpt beli BMW, jgn kata BMW, Ferrari pun bleh... huhuhuhu.... ramai org akan terpesona ngan jumlah RM6k sebulan... RM18k sebulan... tp x pk ke modal yg kene kasik tu brapa??? siap kene wat loan lg tuh... bulan2 lg dok kene potong gaji... pastu yg hazab nye, nak kene carik downline dulu baru leh merasa bonus tu semua.... ingat senang owg nak kasik RM50k buta2 camtu jer??? baik p melabur dlm saluran yg betul jer.. lg berpekdah.. walaupun lmbt dpt merasa hasilnyer, tp sekurang2nyer, terjamin... drpd aku wat loan RM50k tu utk wat 'pelaburan' yg x terjamin tuh, baik aku guna je duit tu utk keperluan aku sendiri... lg puas hati kan...

Tp semua tu terpulang pada individu itu sendiri.. .kalau rasa dgn cara tu bleh jadi cepat kaya.. silakan lah... ada tu memang la ada... ye la.. bagi yg mewujudkan skim 'pelaburan' tu dan dua tiga downline nye... tp bila dah ramai sgt, sapa yg nak jadi downline sapa??? pastu bila dah xdak sapa lg yg nak jadi downline, putih mata la jawabnyer......




Apa Kata Hati?~ pandai pandai la pk.....

No comments: