Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Monday, October 13, 2008

SAYA TAKUT JARUM!!!

Kesahnye bermula gini..... semasa balik kpg aku masa raya kedua tuh, abg ipar aku telah mendemamkan dirinya.... agak teruk jugak la.... then, balik mai penang, syg aku pulak demam selsema.... mcm biasa aku melayan la karenah demam dia tuh.... elok dia baik jer, aku pulak demam... ianya bermula pada petang rabu 8 oktober 2008.... aku dah mula rasa x selesa, nak wat keje pun x leh, rasa panas sejuk dan segala nya... then, pada pukul 4.15 petang, aku dah rasa x terdaya dah, dan mintak kebenaran dr boss aku nak pegi klinik... aku pun pegi klinik dan doktor kata demam skett dan bagi ubat demam biasa ni la.... malam nye aku pun makan ubat dan tido...

esoknye aku bangun tido nak pegi keje, dah rasa demam semula.... rasa lg teruk dr yesterday tuh... tp disebbkan ada keje yg teramat penting aku kene buat awal2 pagi kat opis dan jugak ada meeting, aku gagahkan diri ke opis jugak.... sementara nak tunggu meeting kul 8.30 pg, aku dah semakin teruk demam aku tuh... tapi aku x leh pegi klinik lagi sbb pegawai x kasik pegi lagi dia soh tunggu lps meeting... tp dlm meeting tuh aku x brapa alert dah dgn apa yg dimeetingkan sbb aku rasa mata aku dan mulut aku mcm dah terbakar... berbahang panasnyer.... abih je meeting, dlm kul 10 camtu aku terus ke klinik....

masuk je ke bilik saringan tuh, dorang check aku nye temperature 39.7 dah... terus aku ditahan di wad baru pusat kesihatan.... hmmm... aku dah takut.... ntah la ape yg aku takutkan.... yg paling aku takut, ialah JARUM.... aku takut kene inject..... tau2 nurse dtg dan bgtau yg aku akan di cucuk 2 jarum.... sbb panas aku terlalu tinggi.... aku punya la pujuk nurse tuh kata xa nak cucuk... kasik ubat 10 bijik skali pun aku akan telan... tp tolong la jgn cucuk... agaknye nurse tu kesian kot tgk aku, dia pun pegi la ckp ngan doktor... doktor pun kata ok, kasik ubat jer.... aku telan ubat dan nurse tuh soh rest... tp aku x leh tido.. xtau la nape... rasa x selesa dan rasa berbahang panas kat mata ngan mulut tu masih kuat.... dlm 15 minit camtuh, dorang dtg check temperature aku... tau2 41!!!! terus doktor dtg dan dia kata 'no xcuse, u kene inject jugak.. kalau tidak u akan kene sawan tarik nanti sbb panas makin meningkat'.... ya Allah... aku rasa nak lari balik dah.... tp x daya.... nurse dtg bawak jarum... lama jugak aku nak menenangkan diri sambil pegang tangan nurse tuh x kasik dia cucuk aku... hahahhaha.... memang lawak la karenah aku time tuh... penakut ya amat.... agak2 dlm 10 minit jugak aku berjaya mendelaykan nurse tuh, then, aku terpaksa merelakan diriku di cucuk.... aku tutup muka... dan rupa2nya idok le sakit sgt pun... sikit jer.... tp takut tu yg melampau2... abih selesai dia cucuk ubat demam tuh, tetiba dia kata nak kene amik darah pulak!!! aduhhhh.... lagi skali aku dah kluar peluh jantan betina semua dah kluar.... yg ni sakit la skett... sbb jarum tuh beso skett... memula amik kat lengan tuh, tp dua kali cucuk, xde darah.... dan dia terpaksa cucuk skali lg kat pergelangan tangan pulak sbb kat situ je yg nampak urat darah aku... ha.. yg ni sakit..... selesai semua dorang soh aku rest.... punya la takut jarum last2 aku kene 3 jarum!! padan muka aku... huhuhuhuhu

tapi mata aku still x leh terlelap... sbb masih x selesa... dlm 1/2 jam gitu, nurse dtg check temperature aku... dia kata ok dah, turun skett... tp masih tinggi... dorang soh rest lg.... kul 12 camtu, nurse dtg dan soh aku ke bilik doktor... doktor cite la ttg result ujian darah, dia kata nasib baik xde virus denggi... dia takut aku kene demam denggi jer... alhamdulillah... xde... tp dia kata yg aku memang terkena jangkitan virus tu sbb aku demam agak teruk nih... dia kasik ubat dan mc dua hari... dia soh rest... aku kluar je dr bilik doktor, aku tgk mamu chabi, nik, koko ngan nik (dr sal) dtg nak jenguk aku.... wahhh... aku jd malu.... thanks to all sbb dtg dan sms.... syg jugak korang kat aku kan... hik hik hik....

lepas amik ubat, aku terus ke opis, hantar mc dan amik handbag semua dan terus balik... ubat yg telah diinject td masih ada kesan, so, rasa mcm x brapa demam dah la... lepas aku makan tghari, terus aku makan ubat lg... dan tertido.... hari jumaat tuh pun aku demam jugak lg... dan ari sabtu, aku gagahkan diri pegi ke open house umah boss aku kat seberang jaya.... on the way nak balik tuh, aku dah rasa aku demam balik dah... smpi umah jer, aku terus makan ubat dan sememangnya aku dah demam balik..... hari ahad tuh, syg aku keje pagi ptg sbb cover supervisor sorng lg tuh cuti... so, aku bersendirian kat umah, keje aku makan ubat dan tido je.... dan alhamdulillah... aku dah baik dari demam... cuma batuk aku je masih teruk hingga ke saat aku dok menulis nih.... suara aku??? hmmmm.... ella pun buleh resign xnak jadi ratu rock dah kalau dgr sora aku... huhuhuhuhu.....


dan menurut boss aku, sepanjang ketiadaan aku kat opis, ada byk perkara hot terjadi... ape kah itu?? aku nak kene siasat nih...

Apa Kata Hati?~ hmmm... demam kali ni paling teruk aku rasakan setelah 8 tahun aku demam biasa2 jer... huhuhuhuhu

No comments: