Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, October 28, 2008

Kursus di HUSM, Kelantan

Hari Ahad yang lepas, PPSK telah mengajurkan satu kursus di HUSM, Kelantan.. rombongan dgn bas usm telah berangkat pada petang jumaat lagi... sbb mereka ada agenda shopping pada hari sabtu tu.... tapi aku ngan member opis nih pegi naik kete sendiri... kami bertolak pada pagi sabtu tu.... pada mulanya, syg aku ikut sama... tapi last minute setelah 'angin sepoi sepoi bahasa' dia tu mai, ditambah pulak ada meeting urgent hari ahad tuh, maka beliau tidak mengikut bersama... makanya, aku sorang je la pegi ngan faezah ngan asben dia, dan anak dia....kami bertolak dalam kul 11 pagi dan tiba di kelantan pada jam 5 petang... dan mood aku dah sah2 x bagus dan segala sms dan call dari syg aku telah dijawab dgn cara acuh tak acuh oleh diriku... hehehheheh merajuk + marah la tuh.....

Malam itu, rombongan bas nak pegi menyoppingkan diri ke Wakaf Che Yeh dan aku dan faezah sefamily tidak larat nak mengikut mereka maka kami hanya terbungkang atas katil dlm bilik melayan badan yg letih dan mata yg ngantuk.... pastu aku terkenangkan rakan seketawaku iaitu cik jumie aka cik zumie yg akan tiba dari penang dengan menaiki bas express pada pukul 2 pagi... dan aku telah mengajak cik jumie dok sebilik ngan aku.... kul 2 pagi lebih rasanya, beliau telah mengetuk bilik ku dan apabila ku buka pintu, beliau menyanyikan "Selamat pagi cikgu" dgn intonasi upin & ipin di dlm kelas... aku pun tersengih seketika dan terus menyambung pertiduran aku yg amat nyenyak td.... beliau pun sama....

Ahad pagi, kul 7.30 pagi kami bersarapan di hotel dan terus menaiki bas ke HUSM untuk berkursus.... ni la first time bagi aku dan beberapa rakan sekerja yg lain menjejakkan kami ke HUSM dan USM Kubang Kerian... Kami pun berkursus dgn penuh tekun dan segalanya tamat pada pukul 5 petang... selepas itu, kami menaiki bas untuk balik ke hotel kerana pada malam itu kami telah merancang untuk keluar makan beramai2...

Sampai je kat hotel, aku dan cik jumie telah menidurkan diri dlm waktu hanya satu jam... letih sgt la.... bangun je, terus siap2 dan turun menaiki bas... kami telah dibawa ke satu tempat (food court) x tau la kat mana, ada pasar malam yg menjual sungguh banyak tudung yg bermacam2 jenis kaler, bermacam2 jenis batu, bermacam2 saiz batu dan bermacam2 bentuk batu dok ada... hmmm... batu jalan dan batu ladung je xde... hehehhehehhehe.... dlm perjalanan nak ke food court tuh melalui pasar malam, xde satu benda pun yg menarik perhatian... smpi kat food court tuh, kami dah rambang mata sbb byk sgt makanan yg byk jugak yg kami x pernah tgk pun.... aku oder nasi goreng biasa ngan sup campur... sedappp.... kengkawan lain ada yg membeli laksam, somtam, colek dan mcm2 lg... hmm... penuh perut... sengkak beb.... tp puas hati la... sbb harga nya berpatutan...

selepas makan, kami kembali melalui pasar malam tersebut dgn harapan ada la yg aku berkenan di hati untuk dibeli... tapi hampa... aku x berkenan satu apa pun... maybe sbb letih sgt kot... dan dipenghujung gerai, aku dan cik jumie tertarik untuk membeli sesuatu... nak tahu aper?? kami telah membeli sorang dua helai boxer... hehheheheh.... aku membeli utk syg aku... dan cik jumie membeli untuk buah hati beliau.... daripada xde benda yg dibeli, at least ada jugak la yg kami beli... hehehhehehhe... lepas tuh, terus naik bas balik hotel dan sambung agenda tido... hehhehehehheh....

Isnin pagi, selepas bersarapan, kami bertolak balik.... aku dan faezah singgah di satu gerai menjual keropok.. aku beli keropok lekor dan sos cicah.. faezah pun sama.. kami berdua xde la membeli byk sgt sbb masing2 maleh nak dgr leteran oleh suami masing2 nanti... pastu kami terus bertolak balik..... sampai kat Bukit Bunga, kami berhenti dan di sinilah mood membeli aku dah kembali... hehehhehe... aku beli Narita (King Size = RM42 jer... bagi aku sgt murah...), 2 helai buaian tali, baju lobang2 utk syg aku, kaftan batek utk aku, 3 helai tudung utk aku, tikar, buah longan, buah salak dan a few lg benda kecik2.... tu pun aku dah control sbb kete faezah tidak membenarkan aku membeli byk2 sgt sbb x muat nanti.... hehehhehehehheh.... maka selepas itu, kami bertolak balik dgn aman damai....

Kami sampai umah kul 4 petang... tapi syg aku xde kat umah... beliau bekerja... dan apabila beliau tahu aku telah sampai di rumah, beliau dgn kelam kabut nye nak sudahkan keje dan balik umah... sampai je kat umah, syg aku x henti2 dok peluk, dok pegang tangan, dok kiss, dia kata "syg... rindu la... sunyi la dok sorang2 syg xde...' dan itu lah masanya aku membalas paku buah keras kepada beliau 'ha.. lain kali xyah la ikut lg.... ' syg aku jwb.. 'xnak dah... lain kali nak ikut.. x mau dok sorang dah...'.... hehehhehehhe... baru la beliau tahu.... dan weekend ini, aku ada bengkel APEX kat hotel gurney, dan aku telah menyuruh beliau dok kat umah jer, tp beliau nak ikut jugak jugak.... hehehhehehheheh..... tak nak dah kene tinggal.... sbnrnya, aku pun rindu jugak... rindu bangat.... tapi nak wat cane, dah masing2 ada komitmen keje... tp sesekali berpisah, rindu semakin berganda2.... best wooooo..... nanti aku update lg beserta gambar2 sekitar kursus dan jenjalan k....


Apa Kata Hati?~ sesekali pegi kursus sorang2 ngan geng2 bujangan (yg memang bujang dan yg x bawak suami) BEST jugak...!!! hehehhehehehehheheh

4 comments:

ceklala said...

OOoOoOO... p klantan tak habaq pown!!!
hehehhe.. fist time aku dgr hg jalan2 tak bawak laki hang!
hahahhha.. sian diaa!1

Ju-Dzahir_Amanda said...

bukan jalan2 la... daku pergi kerana tugas... hehehheheh.... tu la kan, ni 2nd time la aku berpergian tanpa beliau.... cedih tau.... windu.... tp best jugak skali skala jenjalan tanpa beliau... rasa mcm zaman bujang2 dulu nih.... hehehehhehhe

Synergy said...

Frustla, cita Maknya jatuh longkang tak dak.....kah,kah,kah,kah......

Ju-Dzahir_Amanda said...

ooppsss... yg tu agak sensitip.. hanya yg mengetahui aje yg buleh gelak sesama... huhuhuhuhuhu