Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Monday, October 20, 2008

Ronda Ronda Hari Minggu

Hari sabtu ari tuh, aku dan syg aku ngemas umah.... kemas apa yg patut dulu la... sbb nak pindah kan... seharian xde mende sgt la....

Hari Ahad, bangun tido dah kul 9 pg.. pastu syg aku ajak g ronda2... dia dok soh aku ckp nak pegi mana, dia nak bawakkan... aku blur... x tau nak pegi mana... tau2 syg aku kasik idea dia nak bawak aku pegi Padang Besar, Perlis... aku ckp nanti letih, sbb jauh sgt... then, syg aku kata, jom pegi bukit kayu hitam... hahahhaha... terus la kami berdua meronda smpi ke sana.... hehheheh.... xde beli aper pun... sbb xde byk benda yg menarik perhatian pun... aku ingat nak beli perfume, tp syg aku kata mcm x ori jer... then, kami jenjalan beli coklat dan makanan ringan, masa nak bayar tuh, aku pun bertanya la kat cashier tuh, dia pun senyum dan jawab 'x tahu la kak, ori ke tidak'... tp aku tgk gaya dia mcm perfume tu x ori jer.... hmmm... sib baik x beli... hehehehhe... then, mata aku terpaku kat satu beg pakaian yg besar... aku rasa cukup kot kalau nak balik kpg seminggu punya baju pack dlm beg tuh.... belek punya belek, tgk harga dia cuma RM159.00 jer... aku pun terus amik la setelah mendapat green light dr syg aku... bila nak bayar, budak cashier tu ckp, 'RM66.30 je kak'.... aku terkejut, aku soh dia scan balik, aku kata 'adik salah kot??' tau2 budak tu ckp, beg tu tgh offer 40% less... tu yg harga dia tinggal RM60 lebih jer... aku pun sgt lah bersukacita dan bersukahati nyer dpt membeli beg dgn harga yg sgt2 murah.... berbaloi u....

Lepas membeli sedikit sebanyak ole2 kat situ, terus balik dan singgah umah MIL pulak jap.. nak tgk dah ok ke idak ke.... sbb masa raya ari tuh dia x sihat lg... dan alhamdulillah, dia dah ok.. dah sihat skett dan dah boleh wat keje umah dah pun.... aku dera abg ipar aku soh amik air kelapa muda kat aku hehehheheh... walaupun dia dok berleter sbb aku x soh suami kesayangan aku yg buat yakni adik dia, tp dia tetap buat jugak utk aku... hehheheh.... dok jap, dlm kul 6 ptg kami pun bertolak balik ke penang pulak....

Smpi umah jer, aku terus main game yg dibeli oleh syg aku utk aku.... pastu terus tertido dah... letih beb... jauh sgt meronda... hehehhehe... yg penting, sgt best sbb hari minggu aku bersama2 suami tersyg terisi dgn aktiviti berdua....


Apa Kata Hati?~ Alhamdulillah aku dikurniai seorang suami yg sgt memahami dan menyayangi aku selalu.... aminnn...

No comments: