Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, August 25, 2009

Permulaan Puasa...

Salam Ramadhan utk semua...

Sahur pertama, aku dgn syg aku hanya bangun utk minum sahaja.. sunat bangun sahur walau hanya minum air... ini adalah kerana malam tu kami dah makan nasik... so, dah terasa kenyang... pastu terus sambung tido... hehehhehe...

syg aku keje ptg.. so, aku dah merancang2 nak masak gulai udang + kacang panjang dan ikan goreng jer utk berbuka... so, bila lori ikan dtg aku pun terus turun pegi beli bahan2 nak masak. Elok je syg aku dok tgh mandi siap2 nak pegi keje, tau2 mak aku call.. dia dok tanya cane nak guna mesin basuh dia tu.. dia dah lupa sbb dah byk bulan dia x guna mesin basuh tu.. hehehehhe... pastu tetiba je, syg aku kasik idea.. dia soh aku balik umah mak aku dulu.. boleh berbuka ngan mak katanya.. lepas keje nanti baru dia terus balik umah mak. Aku pun dgn rasa x percaya, tanya dia lg.. 'betul ke ni??' dia pun kata 'iyer'... apa lg?? aku terus pegi mandi dan siap2..

Aku terus ikut dia ke tmpt keje dia dulu pastu baru dia hantar aku kat jeti.. aku ok jer.. walaupun dlm hati aku mcm ragu2 jugak.. iye la.. dah hampir 5 tahun aku x pernah balik umah mak aku naik bas.. smpi je kat jeti, elok je feri sampai.. terus naik feri.. syok je sekali sekala naik feri... smpi je kat seberang sana, aku terus terkebil2 dah... sbb dah lain sgt... last skali masa aku hantar adik aku nak naik bas situ balik ke kolej dia, rupa station bas kat situ lain.. masih buruk dan tak teratur.. tp skg dah jadi penang central... fuhhh.. dah cantik dr dulu.. dah teratur je bas kluar masuk.. kaunter tiket pun elok.. best pulak.. aku tgk dah ala2 station bas Hentian Duta jer... (benda ni dah lama siap ke baru jer?? atau aku yg lama x kesitu??)

Ekceli, bas dari butterworth nak ke parit buntar tu ada 3 kalau x salah aku la.. 2 tu express, 1 lagi tu bas berhenti2.. aku naik bas express tu je.. lagi sekali aku terkejut, tambang nye masih murah... RM3.90 jerrr... hehehhehe... best.. dlm bas aku call mak aku tanya dia bleh x dia dtg amik aku kat station bas parit buntar.. dia kata ok...

Smpi je, mak aku x smpi lg.. dok dlm 5 minit mak aku pun smpi.. merempit la kami berdua.. singgah beli makanan sikit kat pasar ramadhan kemboja.. terus balik umah.. makanya first day tu berbuka la aku ngan mak aku berdua.. bapak aku berbuka dlm bilik dia jer.. dlm kul 8 lebih camtu, syg aku pun smpi umah mak.. hari ahad dia cuti.. dan skali lagi kami berbuka puasa di rumah mak aku..

Dan menu yang aku rancang2kan tu, baru aku masak semlm utk berbuka.. hmmm.... jadik jugak menu tu.. hari ni aku x larat nak masak la.. aku rasa nak beli jer.. ok la kan.. sekali sekala... so, selamat berbuka utk semua....


Apa Kata Hati?~ hehehehheheheh

2 comments:

ceklala said...

aku yg dok belah sini pon meraban mencari stesen bas baru.. padahal erea2 situ gak.. cuma tpt nya dh lebih selesa dan teratur berbanding dulu.. kann...

Ju-Dzahir_Amanda said...

yer betulll...