Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Friday, March 13, 2009

Tulun aku huraikan kekusutan ni....

Aku dilanda kehairanan dan kekusutan fikiran la skg ni... buleh x enibadi tulun aku huraikan kekusutan ni???

Apakah ianya?? ianya ialah lately nih, aku terpandang byk sgt iklan dan gah sgt iklan benda alah ni dlm metro yg bertajuk MONSUN-Biz.... apekah ianya ini?? dan kalau aku tgk dgn kepala otak kosong aku nih, mcm menarik tertarik gak.. ye lah.. untung berlipat2 kali ganda dgn x perlu bekerja keras... tp bila aku pk dgn kepala otak aku yg berisi, rasa mcm x logik pulak.. ye la.. bak kata syg aku "ape bende dlm dunia ni yg nak bagi duit free berlonggok2 tanpa kene keje??? cuba bgtau??" itu cuma ayat intro beliau jer.. blum lg ayat2 susulan selepas tu... aku maleh la nak cite semua bebelan dia tu... dipendekkan cite, beliau x setuju ngan benda2 alah ni semua.. dia kata TIPU.. ok boss... cakap suami jgn engkar.. nanti derhaka...

Disebabkan oleh aku terkusut dan dikusutkan lagi dgn topik nih.. aku melayari laman web mereka, tp x menarik langsung.. nampak cam blum siap je lg... xpe la.. aku try google lg mengenai bisnes nih.. dan rupa2nya... jeng jeng jeng... korang baca la sendiri kat link2 di bawah ni ye....


Komen 1
Komen 2
Komen 3

Korang try la baca sendirik dan pk la sendirik kan.. betul ke idak ke.. tapi setakat yg aku baca nih, xde la nampak yg betul... menakutkan ada la... satu je la aku nak pesan kat diri aku dan korang2 semua la (tu pun kalau nak dgr la kan..) xde keje dlm dunia ni dgn hanya kluarkan RM50 boleh dpt juta2 ringgit tanpa kene bekerja keras utk dptkan duit tu... xde perkara dlm dunia ni yg boleh dpt duit dgn sgt mudah tanpa bekerja.. hatta kalau jual dadah sekalipun, tetap kene bekerja bersungguh2 dan mengancam nyawa sendirik baru nak dpt ribu2an..

Apa2 saja yg kita nak join dlm dunia zaman moden skg nih, pk la dulu masak2 jgn dok syok pk kat duit yg dijanjikan dan digula2kan tu aje... nanti bala ja yg kita akan pikul..... pk pk kan lah ye...

Apa Kata Hati?~ sape2 yg ada maklumat psl monsun biz nih, silakan lah kita share maklumat kat sini...

4 comments:

mebby a.k.a ezza said...

zura..let me comment here produk ni mmg dh lama di pasaran n i pernah pun joint dt co...to me mmg x jln pun..n dts y we ols bkk our own as a system provider yg mmg totally beat them..n so far we r doin gud xder kena mengena langsung dgn MIRSB..tribunal n KDN dh siasat pon n our product nw mmg legall...so my advised if u nk buat site income ask me lau nak tau lbh lanjut..TQ

Ju-Dzahir_Amanda said...

ezza: oooo... maknanya memang betullah monsun biz nih kelentong je?? u wat bisnes ala2 ni jugak ke?? story la skett... mana tau kot2 ada peluang utk maju ke....

ceklala said...

alahhhh... aku pon dah biasa dgr produk2 mcm gini.. tp hasil?? YANGGG ADOOO!!!

ade gak org penah promote kat aku.. tp aku xbape nk amik port.. sbb tak nampak hasil nyer kan... cerita pong prang pong prang mcm ribut, cite mcm byk dpt duit lah ape lah... bila minta duit, A LOT OF ALASAN diberi! huhuuhu!!

**Oppss!! Adekah aku emo??

Ju-Dzahir_Amanda said...

cek lala: aku rasa terlebih emotikon kot kat komen hg tu... ehheheheh... ape cer ni??? tp betul jugak la kan, kalau dah betul ada org yg leh dpt ribu2an hasil bisnez nih, kompom senang2 leh bagi duit pun kan kalau mintak... tp ada kene mengene ke???