Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Friday, March 6, 2009

Aku Hairan....


Ampa semua tgk gambaq ni... apa yg buleh ampa katakan??? tidakkah pemilik dua kenderaan ini amatlah mementingkan diri sendiri?? memang la aku tgk ada depa letak nombor hp depa kat cermin kete.. dgn harapan pemilik kete lain yg nak kluar tu call depa then, depa mai ubah kete... tp... tidakkah mereka rasa dgn perbuatan mereka itu amatlah menyusahkan pemilik kereta lain??? termasuklah aku... tp aku amat bernasib baik sebab kereta di sebelah kiri aku dah kluar.. so, aku boleh masuk petak kete sebelah dan kluar dari parking dgn berjaya tanpa tersangkut2... tp bagaimanakah pemilik kenderaan yg mereka block tu??? kalau kene ada emergency, x pasai2 nak kene call pulak, tu pun kalau dia tu x tidoq mati, kalau tidoq mati nak kene call berkali2... pastu nak kene tunggu dia pakai baju or tukar baju dulu, pastu nak kene tunggu dia turun lif lg.. nak kene tunggu dia aleh kete lg.... semua tu memakan masa jugak....

Aduhai pemilik2 kete sekalian, jgn la hanya ikut diri sendiri aje... pkkan masalah org lain sama... luas lg kawasan letak kete kat flet tu... jauh pun jauh la... menapak je la... dah awk tu balik lmbat, parking dah penuh, terima la kenyataan kene parking jauh dan menapak jauh.... ni x.... kalau la ada jalan smpi dpn lif, aku rasa dpn lif pun org2 mcm ni dgn bangga dan x rasa bersalah p park jugak... betul x??

Tolong la... pk la masalah org lain sama... jgn hanya pentingkan diri sendiri ajer....

Apa Kata Hati?~ jual ikan (selfish) betoi la......

3 comments:

Anonymous said...

aku sokong..mcm selfish sungguh perangai ni...kat kl aku tgk penyakit ni berlambak lambak..menghabiskan duit prepaid je nak call dorang

Luth Textile said...

yg tu geng mata sepet ke kak?

Ju-Dzahir_Amanda said...

J-La: tu la pasai... kite pulak nak kene abihkan kredit nak call depa pulak...

Luth: geng mata sepet, geng mata bulat ngan geng mata normal mcm kita pun ada... tp paling kerap wat keje nih geng mata sepet la....