Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, February 12, 2009

Luahan Perasaan

Hari nih hari aku nak buat luahan perasaan aku.... kadang2 bila aku fikirkan hal nih, timbul perasaan tension, geram dan sbgnyer.. tp bila pk2kan blk timbul pulak perasaan tak sedar diri (wahhh... kasar nye bahasa aku) perasaan x reti nak bersyukur dan mcm2 la... dan last skali, bila pk kan lg, timbul satu je perasaan, "berdosa aku pk camtu"...

Ni semuanya psl syg aku la.... masa dia keje bawahan dulu, aku rasa mcm x best jer... mcm boring je dia diarah je kan... biasa la.. owg bawahan jer... berkat doa dan usaha bersungguh2 dan tekun bekerja, makanya syg aku telah dinaikkan pangkat.. dia jadi 'peng arah' pulak.... bukan "Pengarah" ye.... hehehhehe... alhamdulillah, usaha syg aku berbaloi dan doaku termakbul..

Tapi.... timbul pulak perasaan lain.. waktu keje dia makin padat dan tak tentu masa.. byk on call.. dah tu lg byk tanggungjawab dia.. dan otomatik la, masa utk kami jenjalan dan makan angin cam dolu2 pun terbatas jugak... makanya, si setan gondol pun dok asyik gayut la kat pale hotak aku nih, dok hasut aku pk mcm2... nak memberontak la kunun... tp sib baik la on the other side aku tu suci murni... aku pkkan yg positive... tp ye la kan... dah nama pun naik pangkat, gaji pun naik makanya tanggungjawab pun byk la kan... aku kene la faham keadaan semasa...

Yang x best nye, bila aku dilanda perasaan yg x nak memahami... mula la nak merajuk la... nak tarik2 muka 14 1/2 la... mcm2 la... tp skg nih, aku rasa kesian sgt kat syg aku.. keje bermati2an utk sape?? utk aku jugak.... segalanya utkku... kenapalah aku susah sgt nak memahami dia setiap masa... kenapa perlu ada pemikiran negative dlm diri aku?? kenapa?? Ya Allah, Kau jauhilah perasaan buruk ini dari diriku ini...

Dua tiga mlm yg lepas, sewaktu menonton tv bersama2, aku dan syg aku bersembang2 dan satu keputusan telah dibuat... Ya! kami telah bersedia utk menimang cahaya mata... dan kami tgh berusaha bersungguh2 demi mencapai matlamat tersebut.... dan dgn adanya anak, mungkin masa utk family lebih la daripada keje kan... sbb skg nih, byk masa dihabiskan utk keje berbanding keluarga.. Ya Allah, Kau kurniakanlah zuriat yg soleh dan solehah utk kami... Aminnnn....

Apa Kata Hati?~ Doakan agar kami dikurniakan baby secepat mungkin ye......

13 comments:

Unknown said...

MOGADOA DIMAKBULKAN..
USAHA TANGGA KEJAYAAN
:KENYIT
INYAALLAH DPT BABY YG TOMEIII CAM CIKDAZ..
EKEKEKE

Ju-Dzahir_Amanda said...

Insyaallah.... doakan selalu ye....

Elaiza said...

semoga cepat2 dapat baby..insya allah...hubby u keja mana bz gila nih...takper..dia keja pun untuk u gak..

Ju-Dzahir_Amanda said...

Ela... hubby aku keje kat kilang Atlas... agak bz nak supervise 40 staf bawah dia dgn 40 pe'el.... faham2 je la...

ceklala said...

insyaAllah...
kena usaha + doa + kesungguhan... insyaAllah, Allah akan membantu kita...
Jgn give taw!!
pulun kaw2!!
hahahhaahha!

Ju-Dzahir_Amanda said...

Cek Lala... aku dok pulun kaw2 dah nih... rasa nak terpancit dah nih... hahahahhahah... tp akan ku pulun jua... keh keh keh.. mana tau kot2 leh ngandung berdua2an kan kita.... hehehehheheh

purple_lav said...

try bersungguh2...lav pun tgh berusaha gak ni

Ju-Dzahir_Amanda said...

Lav: ok... kita cuba sesame k.... chaiyok chaiyok...

Elaiza said...

zura,

ada seminar apa yang u all jemput kami kat worldfish ni..

besh tak? kalau besh cam nak pegi la..nak dengar pasal recession ni...

ela

Ju-Dzahir_Amanda said...

la.... Ela... hg keje kat worldfish ke?? hehehheheheh... Dr. Marie tu boss hg ka??

Forum ttg recession n it's impact on us la... lebih kurang camtu... topic ni sgt best.. mai la....

Elaiza said...

hehehe ah ah..aku keja kat worldfish :)..Maripez tu boss disipline satu lagi...tp they all hantar kat we all kat whole center suruh p..tu la nak tanya..best tak..mcm nak dengar juga mcm mana benda ni impact kita..

♥Nurul Honey♥ said...

uiiiiks...dik pon doakan kak kitew ni bahagia yerr aminnnn

Ju-Dzahir_Amanda said...

thanks dik neurulz.... doakan selalu ye...