Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, February 28, 2009

I'm Back!!!

Bunyi cam baru balik obersee plak kan... hehehhe... actually, di kesempatan aku ada laptop kat umah weekend nih, makanya aku pun teringat la nak mengupdate blog aku yg agak lama terbiar dan dibiar kesepian tanpa sebarang entry.... ini adalah kerana diriku amat sibuk mengalahkan setiausaha menteri..
Byk cite yg nak aku critakan kat korang sumer nih... tp ape yg aku nak cite dulu ekk??? jap nak pk... aku rasa aku nak mulakan crita ttg weekend lepas dan cuti 2 hari aku..
bermula weekend lepas, aku ngan syg aku balik umah mak aku utk tlg mak aku ngemas2 semua brg2 dlm umah utk dipindahkan ke umah sewa.. ini adalah kerana umah mak aku tu nak dirobohkan dan dibina semula.. sedih tu memang la sedih.. sape yg x sedih kan.. disitulah aku dilahirkan dan dibesarkan.. mcm2 kenangan kat umah tu.. tp nak buat mcm mana, keadaan umah tu agak teruk, makanya, abg aku mengambil keputusan utk membina umah yg lebih selesa dan selamat utk mak dan bapak aku..
keputusan ni diambil agak tergesa2, oleh itu adik beradik aku yg lain semua x dpt balik.. hanya aku, syg aku dan mak aku je yg uruskan hal2 perpindahan dan packing barang2.. adoiii.. letih ya amat.. dan amat menyakitkan aku.. nape?? sbb, aku rasa aku dah cukup kuat utk angkat satu cermin lama bapak aku.. sgt la berat cermin tu.. tp aku ingatkan aku terer rupa2nya tak... huhuhuhu... makanya pinggang aku sudah terseliuh.. aku x dpt nak tegakkan badan aku.. aku berjalan sambil berbongkok gaya Yetta dlm cite The Nanny.. mlm tu nak tido sgt la siksa nya.. nak gerakkan badan aku sambil berbaring tu smpi terkeluar air mata..
Isnin tu, aku kene pegi keje jugak... sbb ada keje yg wajib dihantar hari tu jugak.. hari selasa aku mohon cuti.. sambung angkut barang mak aku.. seharian di pejabat, kengkawan semua gelakkan aku sbb cara aku jalan... hmmm... nak wat cane kan.. sengih je la.. kul 2 pm aku pegi klinik, Dr. kasik ubat relaxkan otot dan ponstan je.. Dr. pesan aku x leh angkat barang berat buat seketika, even laptop ngan handbag pun x bleh lg.. tp aku xleh ikut ckp Dr. tu... sbb aku harus tlg mak aku angkut barang lg... aku tahankan aje la sakit tu.. kalau idak teruk la syg aku ngan mak aku nak angkut brg2 tu semua...
Disbbkan urusan blum selesai, hari Rabu aku sambung cuti... selesaila segala urusan perpindahan barang2 dan keje2 menanggalkan bumbung, dinding dan lantai umah telah dilakukan.. masa tu, mcm2 perasaan timbul.. dan yg paling byk, rasa syg dan sedih.. nanti esok2 aku letak gambo kat entry seterusnya ye... skg ni aku x dpt nak upload gambar sbb signal network ni low je...
keadaan pinggang aku? agak ok dr ari tu... tp bila aku nak bangun dari tido atau duduk, masih terasa lg sakit kat pinggang tu.. dan x boleh terus tegakkan badan... nanti2 ok la tu kot kan...
Apa Kata Hati?~ kenangan itu tetap abadi dlm ingatanku.....

No comments: