Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, May 15, 2010

Tailor...

Al kesahnyer..... last week, aku ngikut member opis aku g tempah baju kat satu tailor nih... dah biasa bagi dorang tp first time bagi aku... katanya jahitan dia kemas dan 'sedap' baju tu bila dipakai... dannnn.... harga yg berpatutan.. 

aku adalah yg last skali nak ukur2 nih... sblm tu aku terangkan la nak wat pesen apa kan... yg sepasang tu, aku nak wat blouse pendek ngan kain lipat cam pakai kain batik tu... tp tu la.. aku ni bab nak terang menerang nih fail skettt... uk ak uk ak... lantak la nak jadi apa kang baju tu... sbb yg tu baju yg nak pakai g opis jerrr... biasa2 jer... 

tp... yg aku nak story kat sini ialah, masa aku dok terangkan psl kain tu... ye la.. aku pun x sure org panggil apa kain tu.. yg aku tau dulu2 aku dok dgr mak aku sebut pesen kain yg aku nak tu ialah 'kain belah x terbelah'.. aku pun dok terang2 kain lipat.. lipat.. tp dia tu mcm x paham ja.. aku pun sebut la 'kain belah yg x terbelah tu'... tp nak tau x apa reaksi dia?? 


'X MAU BUAT'... 

muka aku dah blur dah... 'ha? x mau buat? apa?' aku menyoal dgn kehairanan.. 

hairan.. tekejut.. tp mentain.. hahhaha


dia jawab

'KAIN BELAH... KALAU SOH BUAT KAIN BELAH SY X MAU BUAT.. NANTI DPT SAHAM SAMA KAT SANA'


fuhhhh... sentappppp aku seminit dua... aku dah memikir2 mcm nak amik balik je kain aku tuh.. p upah kat tailor aku je balik.. mahal pun xpa yg penting tailor aku bleh buat apa yg aku nak.. ni x, dah la x paham apa yg aku ckp, pastu dok buat cam bestt pulak kasik ayat camtu... ada ka aku sebut 'kain belah' FULL STOP??? xdak pun... aku kata 'kain belah tp x terbelah'... aiyoooo.... akukah yg salah?? apakah sbnrnya nama pesen kain camtu ekkk??? 

masalahnyer, dia paham x yg aku kata 'kain belah tp x terbelah' tu??? sblm tu pun aku dah ckp kain yg mcm kita pakai kain batik tu... (walaupun aku amatlah jarangggggg skali memakai kain batik, pakai bila blk umah mertua jerrr.. ) dan diatu pun time tu tgh pakai kain batik... X PAHAM KAH???

hmmm.. kalau camni lah reaksi sorang tailor yg dok layan customer, aku akan pk dua tiga kali la kalau nak p antar baju lain kali.. depend hasil nye la nanti... baju yg ni aku x risau sgt... yg aku risau yg satu lg... aku berdoa agar hasilnye nanti mcm apa yg aku nak... aminnnn.....   





 Apa Kata Hati?~ aminnnnn.....

No comments: