Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, May 6, 2010

Ikan Pekasam..

Aku dan syg aku sukaaaaaa sgt makan ikan pekasam.. nak2 ikan pekasam yang dibuat oleh mak dia (mak mertuaku) dan mak aku (mak mertua dia)... dah sah2 la kan... 

yg paling aku suka pekasam ikan sepat... masak nasi panas2 tu makan ngan ikan pekasam goreng... sedappppp gilosssss... xyah lauk lain pun xpa.. ikan pekasam goreng je dah cukup... 




ini adalah rupa ikan pekasam yg fresh belum digoreng.. 






ini pulak ikan pekasam yg telah digoreng... menyelerakan.. 




nak dijadikan crita.. kat astro warna la ni dok tayang drama bersiri Kiah Pekasam.. sekali tu, tgk Kiah ni makan nasik ngan pekasam... Ya Allah... terus rasa teringinnnn yg amat sgt... terus aku tanya kat syg aku kat mana ada nak beli ikan pekasam kat sini... syg aku kata kat pasar malam la kot nak ada pun.. 

keesokkan harinyer, gigih aku tanya kengkawan kat mana ada pasar malam hari tu... pastu ada la satu pasar mlm yg x jauh sgt dr umah aku... ptg tu terus ajak syg aku g pasar malam situ.. tp mengecewakan... xde jual... 

esoknye lg, ada sorang akak yg baik hati telah menghadiahkan kat aku dua ekor ikan pekasam... aku tersengih2 jer dpt ikan pekasam tuh.... dan.. blk keje je terus goreng ikan pekasam, masak nasik ngan pajeri terung.... abih licinnnnn.... 

sedapppp ooooo.... x kempunan dah... dpt makan dah... ada org tanya, mengidamkah aku ni?? jawapannya... 

aku ni memang mengidam selalu.. sepanjang tahun... x kira waktu... hahahhahah.... 





Apa Kata Hati?~ sedapppp... dah oder kat akak tu, kalau dia jumpa lg pekasam tu, tlg belikan.. . berbungkus2 utk aku.. nak wat stok.. hehehhehehhe

2 comments:

cik tipah said...

salam ziarah...

kalau udah sepanjang tahun mengidam pekasam dik...oii jemput le datang ke blog kak tipah ye...sepanjang tahun ada je pekasam...tak yah pegi pasar malam..pekasam terus je sampai rumah

Ju-Dzahir_Amanda said...

wahhhh.... best nih.... ok.. ok.. nnt sy jenguk blog kak tipah... thanks ye kak....