Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, May 20, 2010

RUMAHKU DITERJAH!!!!

ABG NAS AHMAD DTG TERJAH UMAH AKU???






yerr.... kul 1.50 pagi @ 20 Mei 2010 tgh aku syok layan lena.. tetiba pintu umah diketuk... tok tok tok.... 'assalamualaikum..'.. syg aku pun p la bukak pintu... ingatkan sekumpulan org2 ni nak tanya alamat rumah sekian2... rupanya memang nak cari umah aku... pehall??? terkulat2 aku bangun...  





rupa2nya... 







ABG JAIPP....

yerrr... sekumpulan org2 dari Jabatan Agama Islam Pulau Pinang.. depa teruih masuk dan memperkenalkan diri dan terus mintak i/c ngan sijil kawin aku ngan syg aku... masih dlm keadaan yg terkulat2 aku pun bagi la apa yg dorang mintak.. setelah beberapa butir2 penting dicatat dan beberapa soal jawab telah berlaku di situ, makanya salah sorang dari mereka berkata:

"x tidok lg ka?? mintak maaf la no.. kami cuma wat keje kami.. dah ada org report, kami kene mai la.."

syg aku jawab

"xpe... kami faham... dah tugas kan.. "

mereka pun balik..... 

setelah menutup pintu umah, kami berdua terus tergelak.. mcm mimpi pulak.. mimpi lawakk... ye la.. dah 5 tahun kawin, dan dah 2 tahun lebih dok kat sini, baru ada yg nak report kata kami x kawin lg!!! heheheh.. sgt lawak di situ... hmmm... maknanya, kami berdua ni masih kelihatan muda remaja dan nampak cam belum kawin la ye... sbb tu ada yg sgt rajin nak mereport.. 

tp aku hairan la jugak ngan org2 yg 'rajin' sgt dok menjaga hal2 sekeliling nih kan... terlebih prihatin.. nampak ranggi skett.. mesra skett, x bergaul ngan cik kiah2 kat flat nih, XDAK ANAK.. (nk wat cane, dah xde rezeki lg..) --> terus depa kata x kawin lg.. dok wat maksiat... len kali, kalau rasa was2.. x puas hati.. mai la berkenalan... nak mintak tgk surat nikah pun xpa.. bleh aihh nak tunjuk.. no problem.. xyah la nak susahkan pegawai2 jaipp.. depa pun byk lg tugas yg perlu dibereskan.. byk lg maksiat yg perlu dibanteras.. 

contohnya: kat tepi2 pantai area seagate tu... dlm gelap.. dlm kete.. celah pokok.. celah batu... ramaiiiii lg yg sah2 blum menikah... yg tu yg harus direport dulu... 

tp xpe... aku x kisah... at least, depa puas hati... yg penting kami ada 'lesen' yg sah...  






 Apa Kata Hati?~ tetiba feeling cam selebriti... dok kene terjah... hehehhehehe.... satu pengalaman yg menarik.. x harus dilupakan.. hehehhehe...

3 comments:

fazzlies said...

korang ajaq betoi sapa yg dok komplen2 tue...kalo saya ka dah lama terjerit2 kat depan koridor pintu tue lepas jaipp balik.."Hampa pasai pa, tak puas hati ka..? gila ka dok repot2 kat majlis ugama...aku santau sorang2 kang baru nak mai mintak maap kat aku..lain kali tnya dulu, aku bukannya bisu..aku dok naik lif tiap2 hari sorang pon takmo tegoq aku..last2 cop aku tak kawen lagi!!" itu la saya nanti ckp...! hahahaha..!!! lagi best dengar tengah2 malam tue...huhu

Ju-Dzahir_Amanda said...

fuyooo.... silap2 polis pulak yg mai.. sbb mengganggu ketenteraman awam... wkakakkakak... tp tul la... len kali siasat la dulu kan... pastu baru la amik tindakan... yg sah2 blum nikah dok masuk umah cam pencurik tu x mo nak report pulak... hmm... dunia... mcm2 jadik.... tp lawak kan????

matahati-aishahazhar said...

fuh.. sampai kene terjah ngan jaip.. takkan takleh nak beza org yg dah sah suami isteri dgn yang tak sah.. kan boleh nampak beza... tu terlebih prihatinlah tu..