Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, May 4, 2010

Hobi yang terbengkalai.....

korang semua ada x hobi yg terbengkalai?? aku ada satu hobi yang terbengkalai agak lama jugak la... hampir2 doblas tahun... lama gak tu kan... nak tau apakah ianya?? 








ni lah dianya.... x paham lg?? 


aku nak jadi penulis.... lebih spesifik lg, penulis novel... semuanya bermula semasa aku masih lg bergelar pelajar di Manjung... masa lapang aku ialah menulis dan menulis... (org lain masa lapang study.. tp aku takkk... sib baik gak lulus cemerlang.. ) selain drpd tu, hobi aku ialah tido.. hhahahhaha... 

selama hampir 3 tahun belajar di situ, aku telah menulis hampir separuh dari keseluruhan jalan cerita novel aku tu... dlm masa tu jugak, aku ada menang tmpt ke-3 menulis esei untuk IPTA di Perak tajaan Petronas.. wahhh... bangga jugak aku time tu.. hadiahnye, buku2 dan jugak sijil simpanan premium..   bangga ooooo... 

tapi... bila aku dah abih study situ, segala barang2 dah packing dan hantar balik kpg... kat kpg, barang2 aku tu tersimpan rapi je kat tingkat atas umah.. dan sikit demi sikit mood utk menulis tu dah beransur pergi... bukannya aku x nak sambung cite yg aku tulis tu.. tp, x tau la kenapa aku rasa malas sgt nak bukak kotak barang2 aku tu.. dan hobi aku tu terbiar mcm tu saja...

bila aku cerita ttg ni kat syg aku, dia suruh aku sambung crita tu.. sbb dari apa yg aku crita, dia kata best jugak jalan crita yg aku dah dan nak tulis tu.. tp, mood nak menulis tu ttp x dtg... mungkin sbb dah keje, dah kawin.. byk benda nak kene pk.. so, malas lg nak menulis.. sbb kalau nak menulis ni, fikiran kene tenang... x bleh campur2 ngan benda lain... 

selepas 10 tahun hobi tu terbengkalai.. mood nak sambung menulis pun kembali dlm diri aku... kene pulak time tu mak nak pindah umah sbb nak bina umah baru, masa tu aku amik keputusan nak bukak balik kotak barang2 personal aku tu... malangnya, usaha aku masa di Manjung dulu dah musnah... bala tentera anai2 telah memusnahkannya... sedihnyaaaa rasaaaa... xpa la.. nak buat mcm mana... (pujuk ati...)

tp now, aku still menulis... tp bukan menulis novel la.. sekadar menulis blog... menulis jugak kan?? eh, silap.. menaip... hehehhehe... pada masa yg sama, aku berazam utk kembali menulis novel mengikut jalan cerita yg aku mulakan dulu... 

bila tu??

yg tu ja yg x bleh jawab lagi.... insyaallahhh..... tunggulah kehadiran hasil karya aku nanti.... 



 Apa Kata Hati?~ suatu hari nanti... insyaallahhh....

No comments: