Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, February 23, 2010

Nak langgar sikit jer... sikittttttt jerrr...

alkisahnyer, ada satu hari cuti nih, waktu petang, tgh panas terik lagi, syg aku ajak p pekena cendoi kat town nun.. cendoi yg best tu.. (sori, nama jalan aku x ingat)

kiri kanan kan ada gerai cendoi.. dan org ramai sgt dok beratur nak beli, nak makan dan yg dok makan kat situ.. kami pun masuk la ikut jalan tu.. tp memang seksa la nak lepas dr gerai tu.. ramai sgt org.. kete dpn dah lepas.. dpn kami ada satu moto, tetiba je dia berenti x tgk dah kiri kanan dpn blkg.. terus berhenti.. syg aku nih dah gerak sikit2 dah kiranya muka dpn kete tu dah tepi dia... dia patut dah nampak.. tp dia buat x tau jer... x mengelak langsung.. so, syg aku pun, drive la slow2 dan sgt slow2... kiranya memang rapat la ngan mamat tu.. tetiba, mamat tu ketuk kete kami kuat2... sambil jerit2... kami berdua pun hairan la... nape mamat ni dok pukui kete aku... nak marah la jugak...

pastu dia tunjuk kaki dia... "oooooooooo... kene kaki ka... " serentak kami berdua berkata dan baru lah syg aku reverse kete... kelam kabut dia angkat kaki dia sambil dok gosok2 jari kaki dia.. pastu dia ketepi... barulah kami dpt lepas dari kesesakan itu... syg aku parking tepi, dan terus jalan p kat dia balik.. masa td tu kemain lg dia punya dok belasah kete aku, sib baik x kemek... bila syg aku p balik kat dia, ckp lembut ja... baru tau dia salah.. ha.. sbb nak makan cendoi ja jari kaki kene lenyek.. sib baik sikit ja... xde cedera apa pun..

pastu barulah kami berdua pulak p makan cendoi tu.. perrrggghhh... sgt menyamankan.. tgh2 panas terik, kene cendoi.. best... lepas tu kami terus balik.. dlm kete aku kata la kat syg aku, "ha, tercapai la cita2 nak lenyek jari kaki org kan?? sikitttttttttttt jerrr.." ... syg aku gelak je la... nak kata apa lg kan...

tu la org kata, apa yg kluar dr mulut tu adalah doa... kan dah termakbul...

so, lain kali, jgn dok pentingkan diri sendiri ajer... kalau dah tau tmpt tu sesak, parking moto elok2 kat tepi jalan, pastu jalan la kaki skett p oder cendoi tu.. jgn la dok buat malas sgt berenti moto kat dpn gerai tu ja... kalau jalan tu ada space kosong 1 km, xpe la.. ni, nak lepas kete sebijik pun jenuh... so, sape yg susah?? lu tanggung sendiri la.... hehehehehhehe




Apa Kata Hati?~ bila di ingat2 balik, lawak la pulak... tp cian kat kete aku, kene ketuk... hampeh tul....

1 comment:

matahati-aishahazhar said...

tulah takder tolak ansur.. mcm tulah jadinya..