Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Monday, February 1, 2010

Apa nak kata??.. Dah xdak Rezeki....

apa nak kata lg??? pasrah dan rela ja la... kalau dah kata xdak rezeki tu, wat cane pun tetap xdpt... nak tau pasai pa??? ha... pasai ni la...



Kempunan den nak makan tau... hari sabtu tu, dah pegi dah kat Ismail Ikan Bakar tu, kat Seagate.. tp xde parking... pusing pusing pusing xdak parking... kluar pegi ronda2 dulu, pastu dtg semula, masih xdak parking.... then, terus ke kedai nasik kandaq, pekena tandoori... maknanya rezeki aku malam tu adalah tandoori....

Hari Ahad tu pulak, syg aku ajak lg pegi makan ikan bakar... kali ni kami pegi awal la jugak.. kul 8... sbb kalau pegi lewat sikit, nanti ikan pari abih.. aku suka ikan pari bakar je.. yg ikan besar2 tu kureng sikit di tekak aku ni... smpi je, terus la hatiku berbunga2 sbb ikan pari byk lg.. syg aku amik dua keping ikan pari utk aku, dan sekor ikan jenahak utk dia.... (slalunye dia amik 2 ekor, sekor jenahak dan sekor siakap merah)... tp xtau nape mlm tu dia cuma amik ikan jenahak saja... ok la.. tunggu punya tunggu, orang semakin ramai... aku kata sib baik la mai awai sikit, kalau idak lg lama la kene tunggu...

dlm 20 minit camtu, smpi la ikan jenahak bakar ngan nasik... syg aku start makan dulu... aku still menanti ikan pari bakar aku tu... tp tunggu punya tunggu, siap syg aku dah pau nasik aku separuh lg, masih x smpi2... aku tanya la kat mat bangla yg ditugaskan utk amik oder tu? mana ikan pari aku?? dia kata sat...

tunggu lg.. smpi la syg aku dah abih makan.. aku dah mula rasa panas.... terus aku ckp, "syg pegi bayar je la.. xyah tunggu dah.. kalau kite yg pegi, sure kene maki dah org tu.. baik syg yg pegi"

makanya, syg aku pun pegi la byr... kata tokey yg jaga kaunter tu, ikan pari aku baru je siap. b**i la.... mcm la ikan pari tu na kene siang, nak kene tunggu lama baru masak.. sedangkan dua tiga meja lain yg dtg selepas aku pun dah abih makan dah... huh!!! menyumpah2 aku dlm kete... geram punya pasal... penat ja pilih2 potongan ikan pari yg cun2.. tetiba x dpt makan... dah puas aku membebel2 dlm kete.. aku diam... bukan sbb dah puas mencaci maki, tp sbb aku laparrrrrr.... huhuhuhuhu... tp dek kerana panas hati punya psl.. xnak makan apa2.. terus balik umah... (tp ok gak la kan... xde la menambahkan lemak2 di badan aku sbb makan nasik waktu malam... selamat diet aku... huhuhuhuhu)

tp mcm biasa, aku mcm dah nak PANGKAH je kedai tu... tp syg aku awal2 dah pesan, jgn la pangkah lg ye syg... sbb sambal atas ikan bakar kat situ kene ngan selera dia... hmmm... ok la.. tp next time, aku nak kene kasik highlight kat bangla tu, 'PASTIKAN ODER SY SEMUA SMPI OK... ' hahahhaha... tu la.. ramai org tempatan dok ada, tp nak jugak tugaskan bangla tu amik oder.. camtu la jadinyer... yg org tempatan cuma nak berlagak TOKEY jer.. nak dok kat kaunter amik duit, kira duit..... pastu dok melangut tengok customer.. nak layan customer pun xnak, x standard konon... belagak jadi TOKEY la baru standard... huh!!!! kalau nak letak mat bangla pun kat tmpt amik oder tu, letak la yg FAHAM dan BOLEH berbahasa Melayu.. xpun bahasa Inggeris... ni aku ckp melayu pun dia angguk cam woody woodpecker, aku ckp inggeris pun dia angguk cam tu jugak.. aku pun mcm tertanya2 jugak la "DIA NI FAHAM KE X???"

rupa2nya ternyata dia X FAHAM!!!...

mungkin ada yg ckp "ala.. ko sorang ja yg x dpt, xde rugi nye kedai tu..." iyer... betul.... dlm kes ni aku sorang.. tp x mustahil akan ada lg org2 lain yg ada problem oleh kerana ketidakfahaman pengambil oder tu kan??... tp lantak la.. bukan aku yg rugi.... sok2 dah lingkup, gulung tikar... sape yg rugi???? LU PIKIR LA SENDIRI.... huhuhuhuhu...




Apa Kata Hati?~ hmmmm.... ikan pari bakar... ikan pari bakar...

No comments: