Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Friday, November 6, 2009

Demi memenuhi permintaan cik jarum menjarum sekalian....

Tgk tajukkkk......... ahahahahhah.... best kan???

Ok la.. demi nak memenuhi permintaan cik kak cik kak jarum sekalian, aku sambung la cite yg sbnrnya malas aku nak cite, tp disebabkan ada permintaan, maka aku cite la...

Kesahnye gini, ada la sorang hamba Allah ni, dok mai bercerita ttg cinta.. eh no... no.. no... bukan cinta.. tp kerja... time tu dah nak balik ni... aku dok kemas2 dah.. tp dia dok bercerita jugak lg.. pot pet.. pot pet.. pot pet.. aku pun layan je la sambil2 kemas meja ni ha...

kesahnye psl dia ni, aku letak A la ye... marahkan si B.. tp x brani nak ckp dpn2.. walaupun si A ni lebih tinggi pangkatnye dari si B.. yg dia tau, dok bercerita kat org tu org ni pasai si B wat keje x betoi.. dan kesah ptg tu, dia crita yg si B ni dah MARAHkan si C sbb kehilangan sesuatu yg penting. dan crita tu x abih kat situ saja... dia rawit (paham x apa maksud ni?? sila cari dlm kamus dewan ye...) dgn kesah2 lain skali.. nak bagi lagi gedebommmm la cite asal tu kan... sambil2 tu , aku mengiyakan la apa2 yg aku tau kebenarannya, yg mana aku x pasti tu aku just angguk angguk je la...


tp kesah dia ni panjang sgt... smpi aku dah berdiri dpn pintu bilik dah, dia x abih crita lg.. last2 aku kata 'ok la.. sy nak balik dah ni..' dia pun berhenti la bercerita.. tp masih menunjukkan rasa x puas hati kat si B td...

keesokkan nye, aku lalu la dpn si C ni td... dah nama kawan sekerja kan.. kalau dah tau kengkawan dilanda musibah, kita just nak be kind la kan.. nak express my sympathize la kat dia kan... sbb boleh dikatakan 80% org dlm opis aku ni pernah kene ngan si B nih... x puas hati ngan cara si B ni...

asalnye si C ni tegur aku.. then, aku pun kata la kat dia

'eh, i dgr u kene marah.. sabar je la ye.. kita keje ni mcm ni la.. kene sabar byk.. '

then si C ni terkejut, dia kata

'ha? kene marah? dgn sapa?'

aku jawab lagi

'i dgr cite dgn si B, i dgr psl hilang sesuatu tu..'

si C sambung,

'eh xde la.. i x kene marah pun.. sape crita?? sesuatu tu x hilang, cuma misplaced saja'

aku pun jawab lg..

'si A crita.. sungguh2 dia crita kat i.. tp kalau xde apa2 ok la... biar la... '
aku pun blah..

dlm hati aku dah cuak.. ape hal pulak nih?? sia2 ja aku nak simpati2 kat org... ceh...

dok tgh sibuk wat keje, si A dtg kat aku.. sambil2 menunjukkan riak muka yg cam hampeh, dia berkata
'u p tanya kat si C ka? jgn la dok BAWAK MULUT lagi ye.. i x mau la nanti crita ni tersebar merata.. i x kata si B marah kan si C.. i crita yg i marah sebelum tu.. bla bla bla'

dlm hati aku
'c*lak* betul... dah jadi mcm ni baru hg nak mai bgtau kat aku crita betul.. yg hg mula2 dok crita baekkkk punya tambah tu, x hengat pulak... bila dah terbukak cite mcm ni hg dok mai warning2 aku pulak soh jgn BWK MULUT.. kalau aku x bwk mulut, xkan aku nak tinggal mulut aku kat sini, cacat la aku..'

then, aku jawab kat dia
'a'aa... tp bukan sy tanya, dia tegur dulu, then sy tgk muka dia muram, sy ingat psl dia susah hati kene marah. i just nak sabarkan dia je... mana ada bawak2 mulut pulak..'

dia blah...

dok dlm 10 minit, dia mai lagi kat aku,

'u jgn dok BAWAK MULUT kat org lain dah ye crita ni.. i x mau nanti semua org tau dan crita ni kembali kat si B.. dia x tau apa2 psl crita ni'

dlm hati aku lagi
'what the hell r u talking about???!!!' (yg ni telah diterjemahkan ke dlm bahasa yg agak lembut la... ekceli yg terbit dihati ptg tu agak terlebih sudah la jugak.. huhuhuhu)

dan kali ke3 si A ni dtg remind lg kat aku benda yg sama aku pun jawab balik
'SI A, KALAU SY NI JENIS YG DOK BAWAK MULUT CAMTU, DAH LAMA CRITA LAIN SBLM NI PUN DAH MELETUPPP KAT LUAR TU.. BUKAN CRITA NI SAJA.. LAGIPUN, SY NI CUMA NAK BERBAHASA, DAH SY TAU KWN2 SATU OPIS KENE MRAH, TGK MUKA PUN MURAM JA, JUST NAK SHAREKAN SIMPATI JE.. TU JE..' (intonasi dan volume suara aku agak tegas dan kuat jugak la.. tp bukan la menengking.. )

terus si A td, tarik muka dan berlalu pergi...

ha kau... skg ni aku dah x mcm dulu, kalau x puas hati bleh je dok diam, kalau dah x puas hati lagi, nangis je yg aku tau.. skg ni, x puas hati je aku sound direct... ye la kan.. kalau dah pandai2 nak tambah2 crita, nak reka2 crita, kene la brani tanggung risiko.. ni crita mau kasik panas, tp bila terbongkar, takutttttttttt... kecut abih bijik2 bila jadi mcm ni... blah la...

terus aku malas nak layan lg si A ni.. next time kalau dok mai hemoi2 nak crita kat aku lagi, sorry, i byk keje.. malas nak layan org mcm ni...

Apa Kata Hati?~ buang masa aku ja kan layan org mcm ni????

1 comment:

ceklala said...

hurm... macam-macam!
ehhehehe