Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Monday, November 16, 2009

Aku menjadi reporter!!

Cam best je tajuk tu kan??? kununnnn....

apa2 pun, memang aku telah menjadi seorg reporter x bertauliah pada hari sabtu yg lepas... sepatutnyer, hari sabtu kene dtg keje.. sbb kene kemas2 brg2 opis nak pindah.. tp disebabkan dok cekcur sgt kat dinner mlm sblm nye tu, makanya berat je mata nak bangun pepagi tu... TETAPI.....

dekat2 kul 8 tu, syg aku terima satu panggilan hangit... eh x... panggilan kecemasan dari member dia, mengatakan yg sorang driver depa dah xciden dan tersepit di tmpt duduk pemandu.. alamak, beliau terus melompat ala2 ninja turun dari katil terus ke bilik air... aku pun terlompat sama la... tekejut... terus aku pun celapak ikut sama... dgn berbekalkan kamera di tangan, smpi je kat tmpt kejadian kat jalan baru nak ke balik pulau tu, terus aku pun memulakan tugas... snap sana.. snap sini... (tp utk entry hari nih, aku lupa pulak nak bwk kamera.. so, xde la gambar2 kejadian).. pemandu tu dah xde... x tau la sape yg dah bwk p spital.. teruk jugak beb keadaan lori tersebut... nak tgk gambar? ada dlm paper Metro hari ni...

2 org reporter yg bertauliah telah bersama2 aku mengambil gambar dan dorang menginterview aku dlm bahasa cina... adoiiii... skali lagi mereka terkena... hehehehehe... aku pun crita la apa yg aku tau jer.. tp nape dlm paper hari ni xde plak muka aku??? hmmmm... xpe la...

aku jenguk dan jenguk lagi dlm lori bahagian pemandu tu ala2 CSI Miami la kan nak carik apa2 bahan bukti yg ada.. tetapi aku ternampak titisan darah kat stereng tu makanya, aku terus mengundurkan diri dan dok jejauh jer... hahahahhahahhah.... lama jugak la baru la en bomba dtg sembur jalan sbb minyak dah melimpah kan... abih sembur2 tu, dorang balik... syg aku ngan sorang member dia pulak kene jadik polis trafik jaga jalan sbb ianya betul2 selepas selekoh yg merbahaya...

lama jugak lepas tu, barulah polis trafik dtg mengawal lalu lintas... pastu dekat2 kul 12 baru la lori tarik dtg... makanya bersambung pulak tugas aku merakam gambar semasa lori dialihkan... best la u ollsss... rasa cam reporter sgt... hahahahahhah... abih2 semua urusan kat situ, kami berdua terus gi makan tghari dan terus balik ke umah sambung tido....

ooppss::: lupa nak citer, hari jumaat sblm pegi dinner, kat umah kak janzz, aku telah menjumpai alat penimbang berat... dgn berdebar2 aku pun naik atas penimbang tu dan ....... yehuuuuuu... berat aku dah turun 2kg dlm masa seminggu je aku elak makan nasik.... best nyerrr... best nyerrrr....




Apa Kata Hati?~ Sekian, laporan untuk hari sabtu.... hehehhehehe

No comments: