Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, November 5, 2009

Cite Semlm...

Ramai yang bertanya kat aku ape kes semlm kan?? nape aku leh ngantuk sgt sgt sgt pagi ni...

Kesahnyer gini...

semlm, dlm kebizian aku wat keje, dlm kul 4 ptg camtu, my mom call, dia ckp, nanti lepas keje terus balik umah dia jap, bawak dia g klinik.. aku tanya la nape, dia kata dia jatuh moto, x leh berjalan.. kaki bengkak... Ya Allah... aku pun siapkan keje, call syg aku bgtau dia dtg amik aku lepas keje terus balik tgk mak.. dia pun ok jer..

Tetiba hujan amat lebat ptg semlm.. sib baik la atas bridge x sesak.. syg aku memandu dgn sgt berhemah.. huhuhuhu... tp kete sgt byk la kat jalan.. dah sah2 lepas keje kan... kul 6.30 camtu smpi la umah mak... dia hanya mengesot (paham ke ape ni?) xleh berjalan dtg bukak pintu.. pastu terus la bawak dier gi klinik.

Smpi kat klinik, aku turun dulu g daftarkan my mom. then, amik wheel chair terus ke kereta.. ooppss lupa cite, parking xde, so, syg aku tunggu dlm kete la... smpi kat kete, rupa2nya ada seorang lelaki ikut aku dgn membawa payung memayungi aku ngan mak aku.. dia ikut smpi dlm klinik dan dia tolong angkat wheel chair tu masa lalu longkang... bagus nye lelaki itu.. nak tahu siapakah org itu? beliau ialah seorang lelaki cina, berumur 40an gitu.. sedangkan yg sebangsa ngan aku ni dok menjamu selera dgn lahapnye kat kedai mamak sebelah tu.. huh!!

ooppss.. of kos la aku ckp 'terima kasih' kat lelaki tersebut atas bantuan beliau.. rupanya beliau sedang menunggu isteri beliau mengambil ubat.. baikknye org itu.. terharu aku.. huhuhuhu..

Dr. ckp, kaki my mom terseliuh dan urat2 dah blocking dgn darah beku.. dia kasik petua, amik kunyit idup, tumbuk kasi hancur, pastu campur ngan air suam skett, sapu kat bengkak tu.. khasiatnye utk melegakan bengkak dan melancarkan kembali perjalanan darah.. jgn sapu minyak angin ke, minyak gamat ke atau bandage sbb itu hanya akan memudaratkan lagi.. tido malam pun selesa, x sakit sgt... begitulah petua Dr tersebut.. jgn guna halia sbb panas, lg melompat x leh tido dan x leh duduk...

then, lepas amik ubat, terus balik umah... syg aku g amik kunyit kat blkg umah, dan my mom tumbuk sendiri.. aku pulak, prepare dinner... selesai semua, aku relax jap, siap2kan apa2 yg patut utk my mom, then, kami pun bertolak balik... waktu tu 11 mlm.. hari masih hujan.. syg aku pun bawak kete dgn keadaan yg sgt romantika di amor... 80km/j je... sambil2 bercerita ttg cinta... smpi la kat tol juru... sedang dok menunggu amik duit baki, tetiba dummmm.... kete kami dilanggar dari belakang...

syg aku ape lg.. terus turun la.. mamat yg bwk kete kat blkg tu pun ape lg, dia dok kata 'sorry bang, x nampak.. hujan...' pastu syg aku pun apa lg, 'xkan x nampak?? kete punya la besar camni, dgn di tempat yg cerah bleh x nampak ke?? bla bla bla..' then, xnak mengganggu pengguna lain, kami pun ketepi la... bukan calar je u ollsss, pecah jugak bumper blkg tu... tp xde la serius sgt.. cumanya sakit la mata ngan hati..

lepas beliau itu bayar tol, dia pun dtg la benti blkg kete.. rupanya kete sama jenis gak ngan kete aku.. so, dia faham la brapa kos kalau nak tukar bumper kete jenis tu kan.. tp, bila dia kluar dr kete je, aku terus mcm kesian je tgk dia.. dah la kecik je orgnye, dia kluar je terus dtg kat kete aku dan dia tunduk ja tgk bumper kete aku yg pecah tu.. sambil tu dia dok kata 'sorry bang.. sy betul2 x nampak.. hujan..' dia x tgk pun muka syg aku..

terus aku masuk kete semula.. malas la nak masuk campur.. x lama lepas tu, syg aku masuk kete.. dia kata "kesian pulak tgk budak tu.. terketaq2.." pstu syg aku tanya dia nak kemana dia kata nak ke BM je.. then, syg aku tanya nak kira cane ni? then, dia kata, dlm wallet dia ada x smpi RM100 pun.. then, syg aku malas la nak bertekak dah, dia just amik RM50 je... memang la x berbaloi dan x bleh nak tukar bumper pun dgn jumlah tu, tp nak wat cane, sian pulakkk...

beliau itu kasik dia nye name card, oooo.. keje ngan kerajaan gak, pegawai jugak.. kat kl... beliau itu siap pesan, kalau ke kl, ada masalah ape2 call la dia... then, abih la...

on the way atas bridge plak, manager syg aku call.. dia kata kilang dorang blackout.. dia kene pegi la pulak.. (sape kata keje supervisor kilang senang????) masa syg aku tgh dok menyelesaikan masalah, aku tido je dlm kete.. letih betul.. then, kul 2am br settle.. terus blk.. smpi umah, aku terus g mandi, dan siap2 nak tido..

tetiba..

si ninie, koceng aku tu, dia dok wat gatal ape ntah, dlm aku dok kibas2 tilam, dia pun dtg terkam tangan aku... berdarah byk jari aku... terluka la... huh... dugaan sungguh... letak minyak ubat, terus aku dummmm tido... kul 3am...

kul 6.30 pg... alarm berbunyikkkk... alahaiiiiii... rasa malas nye nak bangun.. nak bukak mata pun rasa x larat.. tp aku gagahkan diri jugak la bangtun.. tp tgk jam kul 7... hahahhahahha... siap2 semua kul 8.40 aku smpi opis... uhuhuhu... sib baik bos xde.. tp kalau ade pun, aku just say sorry dan ckp yg benar je la.. mintak maaf la dtg lmbat.. tp bukan slalu pun aku lambat...

Gitu le kesahnye semlm.. (sorry semua... xde gambar.. malas nak snap... )


Apa Kata Hati?~ ekceli, ada lg satu kisah sblm kisah balik umah my mom tu.. kisah kat opis.. ada org telah terkantoi dgn cerita rekaan sendiri pastu nak warning2 org... tp aku malas la nak story kat sini dan malas la nak layan... sungguh budak2.. walaupun dah tua... huhuhuhuhu...

3 comments:

Unknown said...

hehehe aku berminat nak dgr cite yg no 2(hehehe i'm kepohchi hhahahaha

Unknown said...

hehehe aku berminat nak dgr cite di nota kaki tu...ahak maklum le al kepohchi...

Ju-Dzahir_Amanda said...

hahahhahah... laju je nak tau yg tu... dah.. aku dah crita tu ha...