Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Friday, May 22, 2009

OH NO!!! IT'S ALIVE!!!

Ianya adalah sejenis MAKANAN Jepun. Cik Jumie telah membelanja aku makan tako ini td.. setelah membeli kami pun duduk la kat food court kat dlm QB Mall tu setelah letih kaki mengukur Vincci.. memula aku sedang melayan keropok lekor, cik jumie pulak melayan Sushi.. tetiba aku nak mentry memakan TAKO tersebut. Aku pun bukak la polisterine yg mengandungi kuih tersebut dan......... aku terjerit.......

"OH NO!!! IT'S ALIVE!!!!!"

aku nampk benda yg dia letak kat atas tako tu bergerak2.. ianya bukan gaya ditiup angin, tp IT'S ALIVE!!!

Jumie pun suspen seketika tapi beliau telah membuat gaya hero dan telah memakan kesemua plankton2 yg aku katakan hidup tadi tu.. setelah puas membelek2 dan memastikan yg tiada lg yg ALIVE.. maka aku pun memakan ianya.. jumie makan seketul one shot tp aku x buleh... mulut aku ayu.. x muat tako tu... makanya dgn ayunye aku pun membelah dua dan didalamnya ada potongan2 squid dan tetiba aku nampak mcm squid tu ALIVE!!! oh no!!!... setelah dimarah oleh jumie, makanya aku pun memakan la tako tersebut... hmmmm.... sedap rupanya.... huhuhuhuhuhu.... beginilah rupanya tako tersebut...

hahahah... bila teringat balik, kesian nye aku kat diri aku... hahahhaha nampak sgt x pernah makan benda alah nih... hehehehehhehe... tp xpe... pengalaman nih.. SEKETIKA AKU TERASA MCM AKU DLM RANCANGAN 'FEAR FACTOR' hahhahahahhahaha.....

Apa Kata Hati?~
Insiden ini telah membuatkan kami berdua yg asalnyer kekurangan mood telah menjadi ceria balik... kami rasa la.. benda yg ALIVE tu adalah sejenis tumbuhan/algae la... kan??

3 comments:

CS @ Mama AA's said...

uish gagahnye memakan...

klu sya mau termuntah huhu

gayat kah daku?

mebby a.k.a ezza said...

tako ini kita org panggil jemput jemput JEPON..kat Japan dulu ezza ske makan nih...hehhe yang kat JUSCO punyer pon sodap...

Ju-Dzahir_Amanda said...

Syareena: tu la.. menggagahkan diri... dok rasa cam dlm rancangan Fear Factor.. tu yg makan gak... tp kalau x cuba x tau kan....

Ezza: a'aa kan.. mcm jemput2... pengalaman memula je cam mengerikan.. tp bila dah makan, ok pun.. sodapp jer...