Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Monday, May 4, 2009

Kemalangan Jalan Raya..

Hari Khamis yg lepas... 30 April 2009.. jam 9.30 pagi... aku menerima panggilan misteri nusantara dari syg aku... beliau berkata 'syg.. kite x-ciden.. kat JE lepas Tesco sikit'... aku terus berdebar2 dan menggeletar badan aku... terkejut... makanya, aku terus zasssss pegi ke tmpt kejadian... lebih kurang 100 meter dari tmpt kejadian, aku dah nampak yg kete syg aku melintang di tgh jalan... lagilah aku berdebar2... first skali aku turun kete terus aku jenguk dlm kete tgk syg aku xde... pastu aku nampak kelibat dia kat kete satu lg yg terlibat sama... alhamdulillah... itu je mampu aku ucapkan tgk dia ok... terus aku check badan dia tgk ada luka ke, ada ape2 ke.. alhamdulillah.. semua ok... pastu baru aku tgk kete 'Ya Allah... kete aku.....'



Ginilah keadaan kete ketika itu....


Lepas gedebuk gedebak settle ngan kete tarik semua terus pegi ke Balai Polis Jalan Pattani wat report... dok kat sana saja dah separuh hari.. makanya aku mengambik emergency leave la hari tuh... abih settle situ, pegi ke workshop pulak... yg sedih nyer, abih xdpt balik dah muka evo... dorang ganti ngan muka wira balik... hmmm.. xpe la.. asalkan berganti...

Semasa menunggu wat report polis, aku sembang2 ngan syg aku psl kejadian.. dia kata salah dia jugak la.. sbb dia nak overtake kete dpn dia, dia dah tgk side mirror tgk kete jauh lg, tp rupa2nya kete kat sblh dia... memang xnampak, elok ke speeding nak overtake, terus p langgar bontot kete yg kat sebelah tu la... gitu le cite nye... dan syg aku berkali2 ingatkan aku 'inilah pentingnya pakai seat belt...' kalau dia x pakai seat belt masa tu dah sah2 dia akan terpelanting keluar dari kete... nauzubillah... xdpt aku nak bayangkan...

Malam tu, baru la syg aku ngadu bahu dia sakit... tangan dia lenguh, kaki pun sakit... rupanya, kesan dari hentakan tu baru dia rasa malam tu.... siang td ok jer.... aku la melaksanakan tugas sbg tukang urut pulak malam tu... tp apa2pun, aku amat bersyukur yg suami kesayangan aku tu xde apa2 kecederaan yg serius.... kete remuk xpe lg... jgn dia yg ......... xnak la aku bayangkan mcm tu....

p/s: berhati2 semasa berurusan dgn lonkai atau ejen penarik kete tuh....


Apa Kata Hati?~ Terima kasih pada kawan2 sekerja syg aku yg byk membantu semasa kejadian, terima kasih Abg Pian yg sudi menemani kami sepanjang masa kat balai polis, terima kasih pada kawan2 aku dan syg aku yg sms dan call bertanyakan khabar dan terima kasih juga atas doa kalian...

No comments: