Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Monday, January 5, 2009

Permulaan Tahun Baru...

Hari nih dah hari ke-5 di tahun baru 2009.. dan di hari ke-8 di tahun baru Islam.. rata2 boleh dikatakan semua blog kengkawan bercerita ttg kisah suka duka di tahun 2008 dan azam di tahun 2009.... perkara biasa la kan kita berazam di awal tahun... aku pun beriya2 hari tu nak cite jugak aper azam aku... tapi.......

tapi... satu ayat mak aku telah membuatkan perasaan beriya2 aku tuh bertukar menjadi 'silent'... mak aku kata 'ha syok la tahun baru, lompat sana, lompat sini, x tau ke hari terakhir tahun tuh "buku amalan" kita diangkat ke "atas" sana??'... lepas mak aku ckp ayat tuh, aku terus terkedu... aku menjadi takut... dan yg aku termampu ckp 'Ya la kan...'... terus aku terdiam dan mcm2 benda bermain di fikiran aku... dan yg pasti, perasaan takut menguasi minda time tuh.. mcm mana la nasib aku?? berat kiri ke berat kanan?? wallahua'lam...

Dan seperti kebiasaan, dari semasa hidup bujang smpi la skg ni dah kawin, aku x pernah sambut tahun baru... tahun baru aku disambut di atas katil sambil aku bermimpi indah.. hehehhehe... bila cukup time, dgr bunyi mercun/bunga api, aku bangun kejap tgk kat tingkap, abih je bunga api tuh, terus aku sambung tido.... itu le rutin tahunan aku.. dan syg aku pun camtu jugak.. dia pun maleh nak sambut2 tahun baru nih... hehehhe.. alasan utama dia, "jalan sesak.."..

Dan pada aku pun, xde benda yg boleh menggembirakan aku waktu org lain seronok menyambut tahun baru kerana, ianya cumalah tarikh.. sambut ke, x sambut ke, sama je... ianya tetap akan dtg dan pergi.. yg x best nye, umo makin bertambah, dan catatan di atas "buku amalan" aku pun makin bertambah.. yg aku x pasti, kiri atau kanan... bila menyedari akan kenyataan ini, membuatkan aku rasa mcm 'biasa' jer... hmmm...

Tentang azam pulak... bila org tanya apa azam aku, selalu aku terkelu lidah nak menjawab.. sbb sbnr2nya, aku x pernah berazam utk jangka masa 1 tahun... dan bila aku ckp aku xde azam, aku dpt rasakan mcm org kata aku ni jenis yg xde matlamat hidup... tp lantak la org nak kata apa kan.. bagi aku, azam/matlamat aku akan wujud bila ada sesuatu yg aku inginkan dan bukan time tu jugak boleh aku dpt... ha.. itu baru la aku namakan sbg aku nye azam... dan bila aku ckp aku nak sesuatu tu, sedaya upaya aku akan aku dptkan jugak... by hook or by crook... wahhh... bunyi cam pirates of the carribiean pulak... hahahhaha... dan jika mengikut konteks azam aku nih, dah byk jugak yg tercapai... yehuuu... alhamdulillah...

cumanya target aku utk dptkan baby, rumah banglo, kete nissan skyline ngan dok umah goyang kaki perabih duit yg melambak2 dlm akaun je yg aku x dpt2 lg smpi skg.... huhuhuhuhuhuhu... blum rezeki org kata kan.... xpe la.. biar la itu jadi impian aku bukan azam aku mana tau kot2 rezeki tu dtg tergolek ke dpn aku kan??


Apa Kata Hati?~ aku yg pelik.....

1 comment:

Yunus Badawi said...

semoga impian Ju menjadi kenyataan tahun ni. Tapi kenalah berusaha kalau nak dapat cepat kerana yg bulat tak dtg mengolek dan yg pipih tak dtg melayang kata org tua2.