Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, January 15, 2009

Ikan Bakar Kepala Batas...

Yesterday, aku bercuti... ada hal yg perlu diruskan.. memula tu ingat x nak cuti, nak mintak izin dr boss nak kluar dlm sejam camtu... pastu pk punya pk mcm x cukup je nak selesaikan urusan aku dlm satu jam tuh, makanya aku memohon kebenaran utk bercuti... bos aku pun ok, makanya aku bercuti la.... setelah selesai semua urusan dlm kul 11 pagi camtu terus syg aku ajak balik kpg.. umah mak aku...

On the way, tp terlencong ke arah lain la skett, kami pegi ke kepala batas... tetiba syg aku teringin nak makan ikan bakar yg femes kat situ tu... nama kedainye aku x pasti pulak... tp ikan bakar kat sini sgt la kene ngan selera aku dan syg aku... dan harga nya pun berpatutan dan berbaloi... sape2 nak p makan ikan bakar waktu tghari, aku rekomen p situ... x jauh dr pekan kepala batas... tepi jalan jer...



Ni la ropenye kedai tu.... aku smpi situ dlm jam 12 camtu, xde la ramai sgt orang... kalau lunch hour, penuh sesak situ.... x dapek la nak makan dgn aman damai...


Ha... udang ni pulak, nampak je kecik kat dlm gambar nih... tp sbnrnya, size udang nih sebesar buku latihan budak2 sekolah tu... besar..... atau lg tepat, sebesar lobster... sekor udang ni berharga RM70... memang padan harga udang tu ngan saiz nye... syg aku offer la nak ke udang ni, tp aku ni bukan la peminat udang.. udang kecik2 tu boleh la aku telan lg, bila mai yg besar skett, aku x tertelan.. nak muntah ada... rugi kan?? ape la tekak aku nih....



Yg ni pulak, menu kami utk hari semlm... x sempat amik gambar sebelum makan.. sbb dah lapar sgt.. bila dah abis makan baru teringat nak amik gambar... hehhehe... yg x brapa kelihatan tu ialah ikan siakap bakar, sotong bakar, daging bakar, ikan terubuk bakar dan kari telur ikan pelotan/duri.. hmmm.. yummy yummy... semlm menu sihat.. hehehhehe bakar je semua... tapi memang best la...


Apa Kata Hati?~ cuba la.. jgn x cuba...

8 comments:

Synergy said...

Memang best, some people call it Barnhouse, ke ban house, sebab atas ban sawah...just pala pun ada dijual disitu, bagus untuk buang angin, yang engkorang minum sampai Faezah pening tu.....

Ju-Dzahir_Amanda said...

oooo.... jus pala yg jual kat situ ke?? masa dok makan dia ada la bagi sample utk dicuba.. sy cuba dah.. tp x tergerak pulak nak beli... hehehhehe....

Elaiza said...

zura..

mahal tak? kalau yg cam u makan tu total all dalam berapa and location please.

Ela

Ju-Dzahir_Amanda said...

x mahal la... berbaloi... mcm aku makan tu, baru RM81 sekali air (nescafe ais + teh o ais limau)... ok sgt kan?? sotong bakar tu 3 ekor, daging bakar 2 keping...

lokasi nye aku x pandai nak cite detail, tp hari tu asben aku bawak kluar ikut exit bertam, pastu traffic lite lepas exit tu turn kanan terus je smpi masuk pekan kepala batas tuh smpi hujung jalan kalua x silap ada T junction kot, then, turn left dlm 50 meter je kot dr simpang tu sebelah kiri... senang sgt nak cari...

Adry said...

Jus Pala?? sedap kerr??

Ju-Dzahir_Amanda said...

Adry: jus pala ni sedap rasanya.. dan ianya sgt bagus utk hilangkan x pun sekurang2nya kurangkan angin dlm badan.. bagus dicuba..

Zai Zamree said...

salam...

situ memang pemes ikan bakar dia..
nak2 minum ayaq nyoq..sedapppppppp...
sesiapa yg nk cuba silakan..klau x salah bersebelahan dgn TNB :)

Ju-Dzahir_Amanda said...

zai: ooo... ada TNB ekk kat situ?? x pasan pulak.. dok asyik bz pilih juadah smpi x tgk sekeliling dah... huhuhuhuhuhu... memang sedappp...