Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, January 21, 2009

Bekal..

Ni la rupa bekalan aku pagi nih... Semlm aku tido awal, sbb aku marahkan syg aku... merajuk la kengkonon.. kul 10.30 camtu aku dah terbaring atas katil dah... tetiba kul 4.15 pagi aku dah terjaga.. aku tgk kat sebelah aku, syg aku xde.. aku ingatkan dia dah tertido kat sofa rupa2nya dia xde.. kompius aku seketika... mana la syg aku pepagi buta nih.. then, aku call dia.. rupa2nya dia dah pegi keje... aku lupa yg dia keje syif pagi hari ni... tp dia pegi awal sbb dia x leh tido katanya.. sbb aku marah dia... hahahahhaahhaha...

Dah terlanjur terjaga tuh, aku pun masak la nasi.. nak buat nasi goreng.. lepas siap masak nasi, mata kembali ngantuk.. aku sambung tido then kul 7 bangun terus ke dapur dan buatkan nasi goreng.. lepas siap masak, terus mandi dan siap2 nak pegi keje.. tgh2 siap tuh, syg aku balik utk amik dan hantar aku ke opis.. then, dia tgk ada nasi goreng, dia tapaukan dua bekas, satu utk aku dan satu lg utk dia... wahhhh... terkejut aku.. sebab, selalunya, syg aku nih adalah org yg paling x suka bawa bekal.. dari zaman sekolah lagi dia x suka bawak bekal.. aku pun x tau nape, dan dia sendiri pun x tau nape, yg dia tau cuma dia x suka.. hmmm... mcm2..

Tapi yg mengejutkan aku pagi nih, dia dgn rela hati mentapaukan dan membawa bekal nasi goreng aku ke tempat keje nye.. wah... berbagai2 perasaan timbul dalam fikiran aku.. best ader, syok ader, hairan ader.. mcm2 la.. yg pasti, aku syok sgt... terasa air tangan aku dihargai pagi nih.. bukan la aku maksudkan yg syg aku x pernah hargai masakan aku selama nih, dia amat hargai dan amat suka masakan aku.. cumanya, kalau aku prepare bekfes pepagi, dia xkan bawak bekfes tu sbg bekal ke tmpt keje... tetapi, pagi ini telah merubah segalanya... hahahhahahah.... mcm dialog drama dlm tv pulak... apa2pun aku syiok....

Apa Kata Hati?~ nak kata aku masak nasik goreng special.. xde pulak.. biasa jer... tp apa2pun, aku sgt gumbira pagi ini.. yehaaaa....

4 comments:

Cikgu Nort said...

bagus la mcm tu... suami menghargai isterinya tanpa perlu bersuara.. juz melalui pbuatan,wak da rasa cukup hepi kan?

Ju-Dzahir_Amanda said...

NoRT: ya la... penghargaan dgn perbuatan tu lebih seronok rasanya daripada dia berkata2... best sgt...

Anonymous said...

kat jiran sebelah xmo bekalkan ke..dekat je tu:) teringin nak rasa:P

Ju-Dzahir_Amanda said...

J-la:...oooo jiran sebelah pun nak ke?? ok.. ok.. insyaallah, bebila nanti aku hantar kat ko k...