Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Friday, September 21, 2012

Pengalaman Melahirkan... Part 4 - final

sambungan terakhir ye...

pastu nurse dtg, bwk baby... senyum x putus2 di bibir aku... x putus2 jugak aku ucapkan syukur... dok rasa mcm x percaya aku dh ada anak... baby dh kluar... hehehhe.. tp aku masih belum bleh menyusukan baby.. xtau la nape... nurse x kasik pun.. baby pun tido aje... pastu nurse soh aku bangun sendiri dan p kencing... oopps.. sblm tu, tiub kencing pun dibuang.. ngilu okkk... sgt ngilu... pastu berjalan la slow2 sbb masih dok rasa mcm lantai x rata... g kencing... ngilu jugak.. tp dah boleh kencing... pastu terus tukar ke wad 1st class yg memula masuk tu... 

aku dok tunggu2 rasa la jugak, bila la perut nak sakit... sbb ada sorang pompuan dlm wad yg sebelum tu pun baru lepas operation jugak.. tp dia asyik dok jerit sakit... aku pun cuakkkk aje.. dok tunggu masa la bila pulak aku nak rasa sakit... tpkan, alhamdulillah, smpi ke hari ni, sikittt pun x rasa sakit tempat bedah tu... syukurrrr alhamdulillah sgt2... 

mula menyusukan baby... baby aku dh pandai nyot2 time tu... fast learner betul la baby... tp sbb aku xde pengalaman, puting luka... sakitttt sgt masa baby menyusu.. tp teruskan jugak... dok wad smpi 4 hari.. pastu blk umah... yeayyyyy.... 

selamat sudah semuanya... now dah 5 bulan lebih dh usia baby... alhamdulillah.... ramai dok tanya, serik x melahirkan? masa hari pertama melahirkan smpilah usia baby 4 bulan aku masih kata, 'baby xde adik dh kot..'.. hahahhahha... mcm serik la pulak nak melalui lg sakit tu... tp now, rasa mcm, rinduuuuu pulak ngandung.... hehheheh... insyaallah, maybe kalau ada rezeki after 3 yrs kot, bleh la nak plan adik kat baby neh... aku kata mungkin ye... x pasti lg... tp aku masih teringat2 lg kata2 en husband masa aku tgk menggila sakit dlm labour room tu 'sabar syg... sakit sekali niiiiii saja... lepas ni xyah sakit dh... tahan sat na...'... hehheheh... x sanggup dia tgk aku sakit teruk gitu... hehehhehe... 

Mengandung dan Melahirkan anak adalah suatu moment yg terindah dan x ternilai walopun sakit x terkata.... 


beberapa jam selepas dilahirkan... 


4 hari selepas dilahirkan.. 


gambar terkini baby 5 months... 

sorry ye.. gambar2 sebulan hingga 4 bulan tu malas pulak nak upload... hehehhe... 




 Apa Kata Hati?~ Alhamdulillah... syukur....

No comments: