Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, July 28, 2009

Menu Terhebat!!

Kebizian aku baru agak reda dan menurun sikit graf nye bermula yesterday.. makanya, tghari tu aku dgn syg aku g makan lunch kat kantin Blok J.. owg dibawah satu nama majikan ngan aku nih tau la kat mana kantin tu... dah byk kali aku dok dgr owg cite yg makanan kat situ mahal.. tp dah byk kali jugak aku dok p makan situ, bg aku harga dia ok jer...

TETAPI

yesterday punya harga amat mengejutkan aku....

Ini lah lauk yg diambil oleh syg aku... sotong masak sambal 3 ekor setiap ekor tu lebih kurang 2 inci panjangnye, sayur yg boleh dikira brapa daun je ngan seketul ikan masin (tulang) yg dibuat kari. Nak tau brapa makcik tu charge kat kami? RM8.90...... melampau x harga tu??? itu harga nasik ngan lauk tu ja.. blum lg masuk harga air.. aku nye nasik ok pulak harga nye, aku amik ikan goreng, sayur sikit ngan sambal belacan, RM3.60... boleh la...

Tapi, semua org tahu yg harga makanan dlm kantin sini ada hadnye dan rata2nya murah dari kedai di luar. Tapi makcik ni dgn sesuka suki harinyer terus letak harga macam tu, bagi aku agak MELAMPAU la... terus aku bertanya "makcik, sotong tu sekor brapa hengget?" kemudian makcik tu jawab "RM2 sekor, yg kecik sikit tu RM1.50, jadinye sotong tu saja dah RM5.30" terus aku jawab dgn agak tinggi suara "MAHALNYER"... terus bebudak yg tgh beratur blkg aku semua terdiam sbb sblm tu dorang dok bising bersembang2...

kalau gitu le harganya, baik aku g makan kat kedai nasik kandar je... dah tau dah harga dlm lingkungan tu je... jauh sikit pun xpe.. janji puas hati... ni disebabkan kat situ byk pilihan lauk pauk dan dlm perjalanan aku nak ke opis makanya aku singgah la makan situ.. x perlu nak kluar dari kampus dah.. tp dgn kejadian ini, that's it la.. aku xkan p dah situ..

Apa Kata Hati?~ x puas hati nih..!!! kalau kat luar, sotong besar tu slalunye RM1 je sekor... paling kuat pun RM1.50...

2 comments:

Cikgu Nort said...

mahal nyer!!

Ju-Dzahir_Amanda said...

Nort: a'aa memang mahal... kalau sedappppp sgt tu xpe gak la.. ni so so ja....