Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, June 16, 2009

Weekend Yg Penuh Dgn Kehilangan....

Start tghari sabtu tu, syg aku ajak pegi ke umah lama nak amik barang2 yg masih blum sempat di ambil masa pindah umah ari tu... kami masuk dlm umah je, terus dah terkejut... barang2 90% dah licin.... abih semua bersepah sini sana... 2 buah komputer aku beserta meja komputer dah ilang, kipas siling, kipas dinding... baju2 aku dlm 4 raga, semua dah bersepah... drpd 4 raga rasanya tinggal satu raga je yg dorang x amik... pastu handbag aku satu raga tu licin.. yg tinggal satu dua yg cokia2 dan yg rosak.. pinggan mangkuk aku satu kotak licin... tinggal paper yg aku balut pinggan mangkuk tu je... set coctail pun licin... dapur gas aku pun hilang... even, skru kabinet tv pun hilang.... teruk sungguh la....

syg aku syak 2 individu ja... tp biarkan la... esok2 Tuhan akan balas balik... xpe... redha je la... esok2 nih dorang akan hilang berkali2 ganda dr apa yg aku kehilangan... lepas dah xde apa yg tinggal yg boleh diambil lg, syg aku pun ajak balik dan dia kata xkan dtg lagi dah kesitu... lantak la...

Mlm tu pulak, ekceli pagi dah kot... sbb dah pukul 2 pagi.. aku still mengalami masalah susah nak tido.. dan tetiba aku teringat nak basuh tudung... selesai basuh, memandangkan jam dah dekat kul 3 pagi, aku cadang, sidai je kat balconi luar umah.. tu pun aku ikat di celah2 baju... bukan la obvious sgt nampak tudung tu disidai kat situ... tetiba, aku bangun pagi tu, dlm kul 10 syg aku pegi keje tu, aku tgk2 tudung2 tu dah hilang... semuanya.... adoooiiii.... terus termenangis aku.. sbbnye, tudugn2 yg aku basuh tu, adalah tudung2 yg agak mahal harganya... aku ni pulak, jenis yg sgt berkira nak beli tudung yg mahal2 ni... so, bila dah hilang, 7 helai pulak tu, yg menjadi tudung feveret aku pulak tu... terus rasa nak pasang cctv je kat penyidai tu... tension tullll... aku kluar nak tanya kat jiran2 pun, jiran2 pun semua pakat2 dok dlm umah ja... nak x nak, terpaksa redha la jugak.... adooiii kehilangan bertimpa2....

Slalu2 aku sidai kat luar tu ok je.... kene mlm tu x ok pulak... hmmmm.... syg aku, dia marah la kat aku.. dia kata dah tau benda tu leh jadi duit, nape x sidai kat dlm jer... hmmm.. nak wat cane, dok ingat ok.. tp sib baik la sluar2 jeans dia semua aku x terlintas langsung nak sidai kat luar tu... kalau idak, sure licin jugak.... xpe.. xpe.. serahkan aje kat Tuhan... biar Tuhan aje yg membalasnye...

Apa Kata Hati?~ sabar... sabar....

No comments: