Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, April 4, 2012

lift... tangga... sabotaj... tgkt 14... arrrgggghhhh....


hah.... tajuk cam pening jerrr.... tp sbnrnya x pening... cumanya kecewa - upset - tensyen - nak marah - semua ada.... 

Ape cer?? kesahnye gini... last week, hari Rabu, aku nak turun lif nk dtg keje neh, tekan2 tgk, lif xde - gelap je - rosak la tu... terpaksa la aku turun tangga... dari tingkat 14 tu... aku pun turun la slow2... mmg x bleh laju pun... smpi aje kat bwh nun, aku pegi la tgk kat lif, rupa2nya mmg rosak... ok la.. dok ingat ptg tu blk keje lif dh ok la.. slalu jugak lif kat apartment aku dok tu rosak (atau dirosakkan?? ntah lerrr..)

Petang nye tu, tgk2 masih mcm tu jugak... rosak lg... tgk2 ada notis kata lif disabotaj, ada org curi moto lif beserta kad lif anggaran kerugian adalah RM30k... aku pun mcm, WHAT????? xpe.. ingat dlm esok camtu ok la kan.. xkan la dorang nak dok diam jer.. panjat le tangga pulak nak naik tingkat 14... smpi kat tgkat 5 dimana office management ada, aku pun dgn termengah2 singgah la kat opis management... tanya mcm mana progress lif tu? sbb tgk siap dorang tampal salinan report dari syarikat lif dgn salinan report polis.. then, mcm2 la dorang bg alasan.. nak tunggu insurans la.. amik masa sebulan la.. tp depa suruh syarikat tu buat dulu then syarikat tu kata amik masa 2 atau 3 hari.. aku pun ckp la elok2 soh dorang push buat cepat skett.. aku ni dh la sarat, naik turun tangga dari/ke tingkat 14 adalah satu perbuatan yg sgt hazab.. tp yg membolehkan mereka2 kat opis management tu dikategorikan dlm kategori yg hampeh lg menghampehkan ialah dorang siap bleh kasik idea kat aku katanya 'u naik tangga slow2 arr.. satu tingkat satu tingkat u berhenti.. jgn naik laju2'.. APAKAH???? ingat aku bodo? tp masalahnyer, kalau dh tiap2 hari, mau terberanak awai aku mcm neh... ok xpe... aku kasik chance, sbb dorang kata 2 atau 3 hari... 

Tgk notis terbaru, katanya hari Isnin dh bleh beroperasi lif tu... tgk2 masih mcm tuuuuuu jugak... jadinya aku amik cuti kecemasan hari tu.. x daya aku nak turun naik tangga lg.. sakit seluruh badan aku smpi nak tido pun sakit.. dgn harapan esoknye tu (hari selasa) dh ok... TAPI... sampaikan ke hari ni, dok mcm tuuuuuu jugak... apartment tu ada 15 tgkt... kerja2 pembaikan haruslah dibuat di tgkt 16 iaitu bumbung dan dh sah2 dgr dr umah aku.. tp satu apa kerja pembaikan pun aku x dgr... tu yg buat aku hangin... kalau bab duit, dorang sanggup bukak meja dpn lif dok dlm keadaan panas tunggu penduduk blk keje nak kutip duit maintenance ngan duit kad lif.. tp bila lif rosak, sekoq pun muka org management tu x nampak.. kalau idak, berkeliaran je kat parking ground floor tu... ada saja la depa punya meeting... 

Semlm blk keje, aku sudah kasik satu surat cinta kat depa... dgn kata2 'jika terjadi apa2 terhadap aku atau kandungan aku, dengan tidak teragak2 aku akan saman ampa semua'. Cuba la bygkan, kalau kata emergency dh nak bersalin ke, ape ke, mcm mana kah itu? dr tingkat 14 nak turun dlm keadaan kecemasan.. kene apa2 jd di pertengahan jalan, sapa nak tanggung??? 

Kawasan apartment tu dh ok.. selesa.. pemandangan cantik.. rumah pun ok.. tuan rumah pun ok.. tp management pulak yg hampeh.. hmmm... nampaknye terpaksa cari umah atas tanah jugak laaaa.... hmmm.. 





 Apa Kata Hati?~ x daya aku.....

No comments: