Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

Friday, August 19, 2011

Charlie @ Cali...

Sape tau ape tu Cali? @ Charlie? @ Semut semai?

dan pada sapa2 yg pernah dok asrama sure kenal sgt la ngan si cali nih... beliau nih, kalau hinggap ke kulit maknusia, akan menyebabkan melepuh mcm kene api gitu.. itu baru sentuhan aje... blom dier gigit lg... 

tp masa aku dok asrama dulu, sekali pun aku x pernah kene sentuhan kecundang si cali ni... so, mcm bangga la kan... ok la.. cali x suke kat aku.. best la.. ala.. kalau kene pun setakat semut je kottt... gitu le aku dok ingat dolu2 nih... 

nak dijadikan cite, baru2 nih, dlm bulan posa gak la.. dlm tido, aku terasa pedihhh je kat leher aku nih... makin lama makin pedih... bangun sahur tgk2 mak aihhhh... merah nye leher aku nih... nape nih?? (sbb x pernah kene sentuh ngan si cali nih, so, x tau la cane rupa penangan nye..).. bila mandi, kene air, lg pedih... letak krim (yg masa tangan aku alergic dulu nih), mcm xde kesan je... hinggakan mlm tu, nak tido pun x bleh... rasa bahang panas kat tmpt merah tu... siap aku guna wet tissue lap keliling kesan merah tu... tp still x dpt kurangkan rasa panas tu... then, aku letak minyak gamat... baru bleh tido... 



esok nye tu, aku tunjuk kat member opis, dia kata 'ni kene cali la... '... owh... ye ke... dia soh g klinik.. tp, biasa la aku nih... ade je sifat kemalasan kalau nak g klinik... akhirnya aku pegi jugak.. tp hari yg kelima...  then, Dr kta nape dah lebih dr 3 hari baru jumpa dier?? (dlm kepala dok hairan nape la Dr ni tahu je dah lebih dr 3 hari... huhuhuhu).. then, dier kasik ubat.. sapu, sakit, ngan antibiotik... 

baru kesan2 kesembuhan tu dok nampak, tetiba pagi ni...... 



cali kiss aku kat muka pulakkkkk.... 

Ini sudah lebehhhh!!!  patut aku rasa pedih lain macam je kat bawah mata kanan.. rupa2nya cali kiss.... hampeh tul... siap lah kau mlm ni cali... aku sembur ridsec satu botol besar kasi habih baru kau tahu!! aku dok cari x jumpa, pandai dier nyorok... nak kene nih... 

rasanya musim kot skg nih, ada member aku pun kene jugak.. lg teruk, kene kat mata... owchhh... harapannye, jgn la meninggalkan parut... buruks ooo kalau berparut... 






 Apa Kata Hati?~ cali jahat.. cali jahat... oopps.. aku baca kat internet, bisa si cali ni lebih kuat dari bisa ular tedung... hmmm... patut la sakitttt....

2 comments:

julie@julianamnoor said...

kak, sy pernah kena 2kali..berparut ok.huhuhu

Ju-Dzahir_Amanda said...

ha itu le... yg kat leher tu, dah baik... tp mmg nmpk tinggal kesan berparut... huhuhuhu... x best nyerr...